آخرین اخبار

27. مرداد 1395 - 12:43   |   کد مطلب: 24024
یک روستازاده در راستای اعتلای فرهنگی اهالی روستای "شهرستانه" در تویسرکان با بهره گیری از شبکه های اجتماعی تاکنون برای پیشرفت این روستا اقدام به تأسیس کتابخانه، کمپ ترک اعتیاد و بازسازی مسجد، حسینیه و مدرسه و نیز تهیه اقلام مورد نیاز خانه بهداشت روستا، کرده است.

به گزارش خبرنگار رودآور، «بهنام اردلان» ساکن تهران، متولد "روستای شهرستانه" تویسرکان است، او که با وجود گذشت سال ها رفتن از دیار خود، یک سالی می شود به همت دیگر دوستان خود، اقدامات در خور توجهی در راستای اعتلای فرهنگی روستایی که در آن متولد شده انجام داده است، این روزها به همت همین دوستان با ایجاد پایگاه های جمع آوری کتاب در شهرهای تهران و همدان از بین "شهرستانه ای" های مقیم این شهرها و نیز با همکاری اهالی روستای شهرستانه، اقدام به جمع آوری بیش از دو هزار و 500 جلد کتاب برای برپایی یک کتابخانه در روستا کرده اند.

کتاب های اهداء شده با عنوان های مختلف به جز کتاب های درسی است و این عشق به زادگاه اردلان است که او را به این مهم واداشته است.

وی از فعالیت خود و بهره مندی مثبت از شبکه های اجتماعی در راستای پیشرفت روستای محل تولدش می گوید و به قول خودش کتابخانه ای هرچند کوچک یکی از نیازمندی های این روستا است و تصمیم دارند این برنامه را تا پایان سال جاری و همچنین در سال های بعد به صورت مستمر ادامه دهند تا آنجایی که حتی کتابخانه روستای شهرستانه به عنوان غنی ترین کتابخانه شهرستان شناخته شود.

اردلان بالا بردن فرهنگ كتابخواني و مطالعه مفید، ايجاد زمینه مناسب برای اوقات فراغت مردم روستا و ايجاد حس خوب داشتن یک كتابخانه را از اهداف اصلی این کار می داند.

وی از ایجاد کمپ ترک اعتیاد برای روستای شهرستانه هم سخن گفت تا جوانانی که دچار بیماری خانمان سوز اعتیاد شده اند، راه چاره ای برای برون رفت از معضل به وجود آمده داشته باشند.

او و دوستانش در این زمینه با همکاری دو گروه از کمپ ها که در شهرهای کرج و همدان تأسیس شده بود و استفاده از تجربه آنان، کمپ ترک اعتیاد  "بال پرواز شهرستانه" را راه اندازی می کنند.

اردلان از اقدامات بعدی برای رهاشدگان از دام اعتیاد می گوید و اینکه زمینه مساعد کار کردن در زمین های کشاورزی را برای آنان با رایزنی با باغداران و کشاورزان روستا فراهم می کنند تا این افراد با داشتن شغل "احساس بودن" داشته باشند.

وی به بازسازی مسجد و تغییر و تحول اساسی در حسینیه روستای شهرستانه، بازسازی و رنگ آمیزی و برطرف کردن نقص های مدرسه روستا و نیز بهسازی و تهیه اقلام خاص برای خانه بهداشت شهرستانه هم اشاره کرد و گفت: این موارد با بهره مندی از شبکه های اجتماعی و شناخت ظرفیت های مختلف روستاییان انجام شده است.

ایجاد زمین فوتبال و همچنین پارک اسباب بازی برنامه آینده اردلان و و دوستانش است تا بتوانند برای کودکان و نوجوانان این روستا زمینه گذراندن اوقات فراغت خوبی را فراهم سازند.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان