آخرین اخبار

30. مرداد 1395 - 10:08   |   کد مطلب: 24064
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان در گفت و گو با رودآور؛
تصفیه‌خانه تویسرکان هفته آینده کلنگ زنی می شود
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: همزمان با هفته دولت طرح تصفیه‌خانه شهرستان تویسرکان کلنگ زنی می شود.

«مرتضی عزالدین» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: طی روزهای آتی، کلنگ زنی پروژه تصفیه‌خانه شهرستان تویسرکان را در پیش خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ساخت این تصفیه‌خانه به روش BOT است، اظهار کرد: همزمان با این طرح، پروژه تصفیه‌خانه شهرستان ملایر هم کلنگ زنی می شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای همدان افزود: در مجموع برای این دو پروژه 730 میلیارد ریال مورد نیاز است.

عزالدین با بیان اینکه مدت احداث، تکمیل و بهره برداری از این پروژه ها بدون بهره گیری از روش BOT در حدود پنج سال به طول می انجامد، تصریح کرد: استفاده از روش BOT و بهره گیری از سرمایه گذار بخش خصوصی، مدت ساخت این پروژه ها را به سه سال کاهش می دهد.

وی با بیان اینکه حجم مخزن سد سرابی در تویسرکان 9 میلیون و 200 هزار مترمکعب است، گفت: با اتمام تصفیه خانه و پروژه خط انتقال آب سد به طول 14 کیلومتر، بخش قابل توجهی از آب مورد نیاز منطقه سرابی و شهرهای تویسرکان و سرکان تأمین می شود.

به گزارش رودآور، روش BOT یکی از روش های پذیرفته شده جهت مشارکت بخش خصوصی در توسعه پروژه های زیربنایی در سطح جهان می باشد . دولت های مختلف از این روش بعنوان یک روش مناسب برای سرمایه گذاری و ساخت سریع پروژه های زیربنایی که به شدت مورد نیاز جامعه می باشد استفاده می کنند.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان