آخرین اخبار

11. شهريور 1395 - 15:47   |   کد مطلب: 24153
مدیرکل ارشاد همدان گفت: آذر ماه سال جاری همدان میزبان بیست‌‌ و‌ سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک است.

«فاضل عبادی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک سال 93 به نام همدان به ثبت جهانی رسید، گفت: بیست‌‌ و‌ سومین دوره این جشنواره آذرماه سال جاری در همدان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه عدالت فرهنگی از اولویت های مسئولان است، اظهار کرد: در این راستا بنا داریم تا بخش هایی از چنین جشنواره هایی در سطح شهرستان های استان نیز برگزار شود.

فعالیت 29 پایگاه اطلاع رسانی دارای مجوز در استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان همچنین از فعالیت 29 پایگاه اطلاع رسانی دارای مجوز در استان خبر داد و عنوان کرد: انواع نشریات، مطبوعات و پایگاه های اطلاع رسانی باید به گونه ای عمل کنند که نهایت کارشان اخلاق مداری باشد.

عبادی تصریح کرد: سایت های خبری و اطلاع رسانی بدون مجوز در حقیقت خلاف قوانین جمهوری اسلامی حرکت می کنند و اگر مشکلی برای آنان پیش بیاد انتظار حمایت نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه روز به روز شاهد ارتقاء کمی و کیفی رسانه های مختلف در سطح استان هستیم، گفت: آزادی فرهنگی جز برنامه های پیش روی ما است و انتظار نیز بر آن است که رسانه های مختلف نقاط قوت و ضعف را توأم با هم عنوان کنند و برای نقاط ضعف تحلیل ها و پیشنهادات منصفانه ای ارائه دهند.

ترویج اخلاق و فرهنگ محصول رسانه ها باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با تأکید بر اینکه هدف نشریات و پایگاه های اطلاع رسانی اقدامات فرهنگی است و در نهایت باید منجر به تقویت قانون گرایی، تعلیم و تربیت و همچنین آموزش شود، گفت: رسانه ها به دنبال ترویج اخلاق در جامعه باشند.

عبادی افزود: سیاست های اداره ارشاد بر این است تا با یک هدف گذاری و طرح ریزی برنامه های مدون، جشنواره ها و همایش های مختلفی در راستای شناساندن بیشتر شخصیت های علمی، فرهنگی و هنری برای تقویت بنیه فرهنگی استان و گسترش علم و دانش برگزار کند و  در این زمینه فعالیت ها جشنواره های متعددی از جمله همایش بزرگداشت باباطاهر، حکیم هزاره ها و شناساندن شخصیت های بزرگی چون زکانی ها و محقق ها تاکنون انجام شده است.

وی عنوان کرد: این گونه برنامه ها در سطح شهرستان ها نیز برگزار می شود و برگزاری همایشی برای تجلیل و شناساندن هنرمندان فاخر تویسرکان از جمله روح افزا، هنرمند فاخر موسیقی تویسرکان نیز جز این برنامه ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در ادامه با بیان اینکه تقویت خانه مطبوعات یکی از برنامه های جدی ما است، گفت: برگزاری دوره های آموزشی در حوزه های مختلف خبری، فرهنگی و هنری و نیز حمایت از اعضاء خانه مطبوعات، همه و همه در دستور کار ما قرار داد.

از رودآور راضی هستیم

عبادی با بیان اینکه سایت خبری رودآور، تنها سایت دارای مجوز از هیأت نظارت بر مطبوعات در شهرستان تویسرکان است، گفت: با بررسی هایی که انجام شده می توان گفت که این سایت جز تشکل هایی است که نوپا بوده و باید تقویت شود و به ویژه در مباحث تحلیلی فعالیت بیشتری داشته باشد.

وی تصریح کرد: می طلب این گونه سایت ها اگر نقاط ضعفی هم بازگو می کنند پیشنهاد سازنده هم در کنارش داشته باشند و در مجموع ما از رودآور راضی هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان به برگزاری همایش صنعت چاپ در روز 15 شهریور ماه جاری خبر داد و گفت: در آبان ماه نیز جشنواره تئاتر استانی در شهرستان ملایر برگزار می شود.

عبادی با بیان اینکه جشنواره ادبی استان نیز بهمن ماه سال جاری به میزبانی شهرستان تویسرکان برگزار می شود، گفت: تصمیم بر آن است تا با همکاری خانه مطبوعات، جشنواره منطقه ای مطبوعات نیز طی امسال یا سال آینده در استان برگزار شود.

به گزارش خبرنگار رودآور، صبح امروز مدیرکل ارشاد همدان به همراه رئیس اداره ارشاد تویسرکان با حضور در دفتر خبری رودآور با فعالان این مجموعه دیدار کرد.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان