آخرین اخبار

10. مهر 1395 - 22:38   |   کد مطلب: 24375
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: نچه که مسلم است این است که امنیت پایدار رژیم صهیونیستی یکی از مولفه های مشترک جمهوری خواهان و دموکرات ها است که در چارچوب کلان سیاست خارجی آمریکا قابل تجزیه و تحلیل است.

به گزارشرودآور به نقل از  شبکه اطلاع رسانی مرصاد، مجلس نمایندگان آمریکا در تازه ترین اقدام خود طرحی را با عنوان شفافیت مالی به تصویب رساند که طی آن دارایی های احتمالی مقامات ارشد ایرانی در بانک های خارجی بایستی بررسی شود. این طرح آرای مثبت 42 نفر از نمایندگان دموکرات این مجلس را نیز در پی داشت.

 

در همین خصوص حسن هانی زاده در گفتگو با خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: از آنجایی که کنگره آمریکا چه در میان دموکرات ها و چه در میان جمهوری خواهان وابستگی شدیدی به لابی صهیونیستی دارد لذا به نظر می رسد تحت فشار این لابی تلاش می کنند تا مساله کمک ایران به برخی از جریان های مقاومت و مبارز فلسطینی و لبنانی را تحت نظر داشته باشند.

 

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه این نوعی دخالت آشکار کنگره آمریکا در مسائل گردش مالی ایران است، گفت: این مصوبه کنگره آمریکا می تواند نوعی دخالت در سیستم مالی ایران تلقی شود.

 

اقدام کنگره آمریکا در راستای مانع شدن از کمک ایران به جنبش های مبارز

 

هانی زاده با تاکید بر لزوم اقدام اساسی جمهوری اسلامی ایران در مقابل این موضوع گفت: با توجه به اینکه ایران به عنوان کشوری که به لحاظ انسانی و اسلامی اهمیت بالایی به برخی از جنبش های مبارز می دهد لذا کنگره آمریکا این اقدام را انجام داد تا مانع این کمک به جنبش های مبارز بشود.

 

وی با اشاره به سیاست ایالات متحده آمریکا گفت: سیاست کلان آمریکا این است که از رژیم صهیونیستی به شدت حمایت کنند و آنچه که مسلم است این است که امنیت پایدار رژیم صهیونیستی یکی از مولفه های مشترک جمهوری خواهان و دموکرات ها است که در چارچوب کلان سیاست خارجی آمریکا قابل تجزیه و تحلیل است.

 

مسئله امنیت پایدار رژیم صهیونیستی برای هر 2 حزب آمریکا دارای اهمیت است

 

این کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: مسئله امنیت پایدار رژیم صهیونیستی برای هر 2 حزب جمهوری خواه و دموکرات اهمیت بالاتری حتی در مقابل امنیت داخلی آمریکا دارد. امنیت رژیم صهیونیستی بخشی از امنیت آمریکا تلقی می شود.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: به نظر می رسد که این اقدام می تواند کمکی به پیروزی کلینتون تلقی بشود زیرا اساسا لابی صهونیستی در انتخاب نامزدهای آمریکا برای ریاست جمهوری نقشی اساسی دارد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان