آخرین اخبار

6. مهر 1395 - 21:33   |   کد مطلب: 24402
عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی با بیان اینکه نظام خانواده یک نظام جزئی، حاشیه‎ای و بریده از کل نیست، گفت: متأسفانه در کشور ما همه چیز مثل اقتصاد، خانواده، دانشگاه و... به صورت جدا از هم مورد بررسی قرار می‎گیرد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، مهدی شریفیان عصر امروز ضمن تبریک روز خانواده با بیان اینکه کشور ما جزو نادرترین کشورهاست که مناسبت‎های بسیاری دارد، اظهار کرد: این تعداد مناسبت‎ها در خارج از ایران به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد.

وی ادامه داد: شاید زیاد بودن این مناسبت‎ها در کشور ما از آن نظر است که می‎خواهد به ما یادآوری کند که چه دردهایی در جامعه وجود دارد؛ البته اگر این مناسبت‏‎ها منجر به درمان درد شود خوب است.

عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی با بیان اینکه خانواده یک حوزه ارتباطی است، گفت: توزیع اطلاعات برای عملیاتی کردن آن در یک نظام مبتنی بر سلسله مراتب، به منظور رسیدن به اهداف و ماموریت‎ها مد نظر است.

وی هدف از تشکیل خانواده را خوشبخت شدن، لذت بردن و آرامش دانست و گفت: خوشبختی حاصل نمی‌شود مگر آنکه توزیع اطلاعات، افراد را به درک درست از یکدیگر برساند.

شریفیان با بیان اینکه باید افراد را به گونه‎ای تربیت کنیم که شخصیت مستقل داشته باشند نه اینکه همت ما فقط تامین خواسته‎های مادی فرزندان باشد، ادامه داد: پایه اول توزیع اطلاعات و فهمیدن آن فقط در یک فضای آزاد که همه از آن احساس امنیت کنند میسر است.

وی با اشاره به اینکه نظام خانواده یک نظام جزئی، حاشیه‎ای و بریده از کل نیست، اظهار کرد: متأسفانه در کشور ما همه چیز به صورت جدا از هم مورد بررسی قرار می‎گیرد مثل اقتصاد، خانواده، دانشگاه و...؛

عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی ادامه داد: وقتی اساس یک جامعه بر تنازع و رقابت‌های غیرعقلی باشد همه به دنبال منافع خود هستند.

وی با بیان اینکه این اتفاق نادرست در خانواده نیز رخ خواهد داد ولی در یک مسابقه غلط؛ افزود: خانواده بازتابی از سیستم اجتماعی است.

شریفیان با تأکید بر اینکه باید با استفاده از دین، رعایت حقوق شهروندی، آزادی سالم و... خانواده‎های خود را رشد دهیم، اظهار کرد: باید از تجارب دیگر کشورها استفاده کرده و مانع از انحراف خانواده‎ها شویم.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان