آخرین اخبار

12. مهر 1395 - 23:50   |   کد مطلب: 24471
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امام حسین (ع) با اصحاب وفادار خود، جاودانه ترین چهره و شخصیت تاریخ بشری است.

 به گزارش رودآور به نقل از ایرنا، محمد حسین صفار هرندی دوشنبه شب در آیین اختتامیه یادواره سراسری شعر و عکس حبیب حرم در همدان افزود: آنچه که امام حسین (ع) را جاودانه کرده فداکاری و ایثارگری نیست، زیرا نظیر آنچه که در دشت کربلا به وقوع پیوسته در جاهایی دیگر نیز اتفاق افتاده اما مهم این است که کسی که نقطه همه خوبیهای عالم است جان خود را به محضر خدا فدا می کند تا خلق خدا را رهایی ببخشد و این در مسیر هدایت الهی است.

وی افزود: اصحاب امام حسین (ع) و کسانی که در صحنه کربلا جان باختند خون و قلب خود را به پای حسینی (ع) نثار کردند که خود به پای خدا خون داده بود و زیبایی بندگی در این است.
صفار هرندی با اشاره به جایگاه والای شهدای صدر اسلام و انقلاب اسلامی ابراز کرد: سردار شهید حسین همدانی یکی از انصار حسین (ع) است و اینکه به ایشان لقب حبیب سپاه گفته می شد به اعتبار ظاهر سن وی بود که در جمع سپاهیان مسن ترین ها فرد تلقی می شدند.
وی تصریح کرد: هنر شهید همدانی این است که زندگی در مسیر آگاهانه و دفاع از حق را دنبال و در دوره امام راحل (ره) و خلف امام به یک گونه عمل کرده و در دوره جنگ و در دوره دست کشیدن از جنگ همان گونه است.
صفار هرندی تصریح کرد: استحکام رای شهید همدانی تابع شرایط در حال تغییر نبوده و این فضیلتی است که یک نفر را به اسطوره تبدیل می کند.
وی با بیان اینکه سردار همدانی در جریان فتنه سال 88 با اقتدار عمل می کند و مورد کینه اشخاص واقع می شود ادامه داد: برخی این بغض و کینه را بعد از شهادت ایشان نتوانستند پنهان کنند.
وی ادامه داد: شهید همدانی در آن دوران برای دلسوزی جوانان راه گم کرده ای که در مسیر اشتباه افتاده تلاش و اقداماتی می کند و از کجروی آنها را باز می دارد اما برخی نیز با کج فهمی آن را تفسیر غلط می کنند.
صفار هرندی با اشاره به دلاورمردیهای سردار همدانی افزود: در منظومه زندگی این شخص وقتی تکه ها را وصل می شود قصیده بزرگی می شود و سمت و سویی دارد.
وی بیان کرد: شهید همدانی در وصیت نامه خود نوشته بود من شاگرد تنبل دفاع مقدس هستم اما هیچ صحنه ای نبوده که سردار همدانی نقش آفرین نباشد.
وی گفت: اما با وجود همه این تبعیت ها و همراهی ها که از انقلاب و ولایت فقیه داشته در وصیت نامه خود می نویسد که من از رهبر خجالت زده هستم.
صفار هرندی تصریح کرد: امروز اگر نوسان های حرکتی بین حق و باطل از برخی افراد شاهد هستیم ، نتیجه غفلت هایی است که در گذر زمان اتفاق میافتد.
شهید سردار حسین همدانی در تاریخ ۱۶ مهر ۱۳۹۴ در استان حلب سوریه و در عملیات مستشاری به درجه رفیع شهادت نائل شد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان