آخرین اخبار

25. مهر 1395 - 18:47   |   کد مطلب: 24588
دبیر اجرایی جشنواره ملی خورشید طوس از برگزاری این جشنواره در همدان خبر داد.

به گزارشرودآور به نقل از فارس، علیرضا اکبری با اشاره به برگزاری پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، اظهار کرد: میزبانی «بخش ادبی در بخش دانشگاهیان» این جشنواره به دانشگاه بوعلی سینا محول شده است.

وی با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در 27 عنوان در کشور برگزار می‌شود، گفت: دبیرخانه دومین جشنواره ملی دانشگاهیان جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در سال 95، در دانشگاه بوعلی در بخش ادبی ـ هنری جشنواره امام رضا(ع) بخش دانشگاهیان با عنوان جشنواره «خورشید طوس» تشکیل شده است.

دبیر اجرایی جشنواره ملی خورشید طوس خاطرنشان کرد: بخش ادبی در بخش دانشگاهیان این جشنواره در سه بخش اصلی سفرنامه رضوی، داستان کوتاه با مضامین رضوی و خاطرات رضوی پیگیری می‌شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را رشد فضای معنوی در دانشگاه و آگاهی هرچه بهتر و عمیق‌تر جوانان و دانشگاهیان از مبانی فرهنگ رضوی با بهره‌گیری از زبان هنر دانست و گفت: ایجاد زمینه رقابت سالم و شکوفایی استعدادهای نهفته دانشگاهیان در زمینه‌های ادبی و هنری با رویکرد دینی از مهمترین اهداف است.

اکبری با اشاره به معرفی آثار برتر کشوری در این جشنواره خاطرنشان کرد: فراهم‌آوری زمینه‌ بهره‌مندی اهل هنر از فعالیت‌های فرهنگی و هنری با محوریت فرهنگ رضوی و آموزه‌های دینی و فرهنگی امام رضا(ع) و ایجاد فضای تعامل، گفت‌وگو و نقد هنری و ادبی از جمله اهداف برگزاری جشنواره است.

وی با اشاره به معرفی و تجلیل از آثار ادبی و هنری ارزشمند و برجسته و تاثیرگذار در این جشنواره، گفت: در راستای ترغیب دانشجویان به آفرینش آثار فرهنگی ادبی مبتنی بر آموزه‌های فرهنگ شیعی و ایجاد بستر تولید قشر دانشگاهی برگزاری این جشنواره مورد توجه قرار گرفته است.

دبیر اجرایی جشنواره ملی خورشید طوس با بیان اینکه در خردادماه امسال با حضور فعال نیرو‌های فرهنگی و ارزشی در معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی اقدام به تشکیل دبیرخانه جشنواره کرده‌ایم، افزود: جشنواره در سه بخش اصلی سفرنامه رضوی، داستان کوتاه با مضامین رضوی و خاطرات رضوی برگزار می‌‌شود.

وی تصریح کرد: این جشنواره در دو بخش جنبی پوستر داستان (بخش گرافیکی) و بخش اختصاصی دانشگاهیان، اساتید دانشجویان و کارکنان دانشگاه بوعلی برگزار می‌شود.

اکبری افزود: شرکت‌کنندگان در بخش پوستر داستان آزاد هستند در روش‌های مختلف نقاشی،گرافیک ترکیبی، کولاژ و گرافیک کامپیوتری و تصویر‌سازی به خلق آثار هنری با تلفیق روایت، داستان و یا حدیث در مورد امام رئوف اقدام کنند.

وی اضافه کرد: آنها حتی می‌توانند خاطرات دیگران را تبدیل به یک پوستر گرافیکی در ابعاد 50 در 70 سانتیمتر و در سبک آزاد به خلق اثر بپردازند.

دبیر اجرایی جشنواره ملی خورشید طوس گفت: در مرحله اول ارسال تصویر اثر برای ثبت اثر در جشنواره کافی است و در مرحله دوم دریافت اصل اثر از طریق پست به دفتر دبیرخانه قابل پذیرش خواهد بود.

وی با بیان اینکه این جشنواره با برگزاری بخش نامه‌ای به امام رضا(ع) با اهدای جوایز ویژه و قرعه کشی در راستای کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به تشویق شرکت کنندگان می‌پردازد، خاطرنشان کرد: در بخش‌های دیگر اهداء تندیس جشنواره به همراه لوح افتخار و جایزه نقدی به تمام نفرات اول تا سوم در هر بخش جشنواره به برگزیدگان تعلق خواهد گرفت.

اکبری با بیان اینکه به انتخاب هیأت داوران جشنواره، دو اثر در هر بخش به عنوان آثار برگزیده مشخص و معرفی خواهد شد، افزود: جوایز نقدی به همراه لوح سپاس به برگزیدگان تعلق خواهد گرفت.

وی آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را تا 20 آبان ماه امسال دانست و گفت: 23 و 24 آذرماه امسال نیز جشنواره در دانشگاه بوعلی برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی جشنواره ملی خورشید طوس با بیان اینکه هر هنرمند می‌تواند در همه بخش‌ها شرکت کند، افزود: شرکت کنندگان در هر بخش می‌توانند تا پنج اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی با بیان اینکه به درخواست شرکت‌کنندگان و انتخاب گزینه دریافت گواهی شرکت در جشنواره به هنرمندان تقدیم خواهد شد، گفت: دبیرخانه جشنواره از هنرمندان، اساتید، دانشجویان، کارمندان و کارکنان دانشگاه‌های سراسر کشور دعوت می‌کند تا در صورت تمایل آثار و تولیدات خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان