آخرین اخبار

27. مهر 1395 - 18:26   |   کد مطلب: 24654
رئیس ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین حسینی در همدان خبر داد
استقرار 33 ایستگاه صلواتی در ایام اربعین در همدان/ مبنای کارها مردمی است
رئیس ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین حسینی در همدان از استقرار 33 ایستگاه صلواتی در استان توسط نیروهای مردمی خبر داد.

به گزارش رودآور به نقل از فارس، سیدرضا موسوی با اشاره به برگزاری نشست هماهنگی دبیران ستادهای شهرستانی و مسؤولان ایستگاه‎های صلواتی اربعین حسینی در استان همدان و نتایج آن اظهار کرد: در ایام اربعین حسینی 33 ایستگاه صلواتی در مبادی ورودی و جاده‎های مواصلاتی استان توسط نیروهای مردمی راه‌اندازی می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‎های مردمی در این راستا گفت: تمام دستگاه‎های دولتی و پشتیبان نیز باید ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین حسینی را کمک کنند.

رئیس ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین حسینی در همدان افزود: متصدیان ایستگاه‎های صلواتی باید از ظرفیت عظیم حضور زائران حسینی در این استان بهره برده و با این اقدام در آینده برای استان آورده فرهنگی، معنوی و گردشگری داشته باشند.

وی جلوگیری از اسراف و تأکید بر لزوم توجه به مباحث زیست‎محیطی را از دیگر موضوعات مطروحه در این نشست عنوان کرد و گفت: ایستگاه‎های صلواتی باید در صورت امکان از 20 آبان تا دهم آذرماه فعال شوند.

 

موسوی ادامه داد: در صورتی که فعالیت در این بازه زمانی مقدور نباشد، حتماً باید از 25 آبان تا پنجم آذرماه نسبت به استقرار ایستگاه‎های صلواتی و خدمات‎رسانی به زائران اقدام شود.

وی ایجاد زیرساخت‎های مورد نیاز از طریق دستگاه‎های دولتی مانند رفع مشکل سرویس‎های بهداشتی سیار را از دیگر موضوعات عنوان و خواستار توجه به این مهم از سوی مسؤولان ذی‌ربط شد.

رئیس ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین حسینی در همدان با بیان اینکه به دنبال این هستیم همدان را به عنوان استان الگو در این زمینه معرفی کنیم، گفت: نام پرافتخار «دارالمومنین» و «دارالمجاهدین» باید به بهترین شکل ممکن جلوه‌گری کند که به طور حتم فضای اربعین حسینی بهترین بستر برای تحقق این مهم خواهد بود.

وی با بیان اینکه امسال چند مجموعه به ویژه ستاد مردمی در همدان تشکیل شده است، اظهار کرد: خادمان و خیرین می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه Hkhadem.ir در زمینه خدمات‌رسانی به زائران فعالیت کنند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان