آخرین اخبار

4. آبان 1395 - 20:46   |   کد مطلب: 24792
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای همدان:
زائران اربعین در حوزه استان همدان عوارض پرداخت نمی‌کنند
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای همدان گفت: هماهنگی لازم با مسؤولان اتوبان تمام باجه‌های عوارض برای عدم دریافت عوارض از زائران در حوزه استان همدان انجام شده است.

به گزارش به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، محمد رودباری عصر امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی با اشاره به ایجاد هماهنگی برای استقرار چند دستگاه اتوبوس به صورت کشیک در ترمینال همدان و ملایر در ایام اربعین، اظهار کرد: در صورت ایجاد مشکل این اتوبوس‌ها خدمات ارائه می‌دهند و این وسایل نقلیه به غیر از وسایل نقلیه موجود در پایانه‌ها است.

وی به همکاری راهداری، وزارتخانه و شرکت نفت در تأمین افزایش سوخت وسایل نقلیه اشاره کرد و گفت: مکاتبات لازم برای ارائه سوخت خارج از نوبت به آمبولانس‌ها نیز صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای همدان بیان کرد: اکیپ‌های پلیس، هلال احمر و اورژانس که به چراغ‌های گردون مجهز هستند برای ایجاد ایمنی بیشتر در مسیر تردد زائران مستقر می‌شوند.

وی در ادامه یادآور شد: در مسیر تردد زائران اکیپ‌های راهداری آمادگی ارائه خدمت به‌وی‍ژه در مسیر بازگشت با توجه به احتمال تغییر شرایط جوی را دارند.

رودباری با اشاره به آغاز فعالیت اکیپی به منظور بازدید از مجتمع‌های خدماتی بهداشتی و سرویس بهداشتی و نمازخانه از فردا، اظهار کرد: در گردنه اسدآباد یک اکیپ آسفالت ورودی و خروجی را انجام و مشکل رفع شد.

وی با بیان اینکه آسفالت و مرمت راه‌ها در حال انجام است، گفت: هماهنگی لازم با مسؤولان اتوبان تمام باجه‌های عوارض برای عدم دریافت عوارض از زائران در حوزه استان همدان انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای استان همدان بیان کرد: مرکز راه‌ها با سامانه 141 به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی است.

*برپایی 7 موکب استان همدان در حومه کربلا

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان همدان نیز یادآور شد: ستاد‌های مردمی از سال‌های گذشته تشکیل می‌شد و کمیته جلب مشارکت‌های مردمی و اسکان به عهده این ستاد است.

محمدعلی بادامی خاطرنشان کرد: ستاد مردمی اربعین در استان با هماهنگی استانداری عمده کارها را برای پشتیبانی در رفت و برگشت زائران مهیا کرده است.

وی در ادامه به ایجاد هفت موکب در کربلا اشاره کرد و گفت: این موکب‌ها در قالب مردمی و تیپ یک با حضور نیرو‌های مردمی برپا می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان همدان بیان کرد: استان همدان جزء 16 استانی است که در موقعیت کربلا به زوار خدمات ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه موکب‌ها در حومه کربلا خدمت‌رسانی می‌کنند، افزود: 250 تا 300 نفر در موکب‌های مستقر در کربلا خدمت‌رسانی خواهند داشت.

بادامی به تلاش برای اخذ ویزای کاری برای رانندگان و خادمان اشاره کرد و ادامه داد: بخشی از هزینه ویزا‌ها را افراد پرداخت خواهند کرد.

*ظرفیت خدمت‌رسانی به 60 هزار زائر در سه وعده

وی با اشاره به ظرفیت موکب‌ها در عراق، خاطرنشان کرد: موکب‌ها ظرفیت پذیرایی از 20 هزار زائر در هر وعده را دارند که در مجموع روزانه به 60 هزار زائر در این موکب‌ها در سه وعده خدمت‌رسانی می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان همدان گفت: ظرفیت اسکان 10 تا 12 هزار زائر در موکب‌ها پیش‌بینی شده است.

وی با تأکید بر اینکه محموله و تجهیزات ارسالی به صورت سرمایه‌ای در نظر گرفته می‌شود، تصریح کرد: با این اقدام در صورت خسارت قابل جبران خواهد بود.

بادامی یادآور شد: از هفته آینده با آغاز ماه صفر تا پنجم صفر خروجی‌ها آغاز می‌شود و هفت موکب همدان نیز از 23 آبان تا سوم آذرماه در عراق فعال هستند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان