آخرین اخبار

8. آبان 1395 - 21:38   |   کد مطلب: 24872
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: اوقاف همدان از محل نیات واقفان خیراندیش در ایام اربعین حسینی اقدام به برپایی موکبی به نام حضرت فاطمه(س) در شهر مقدس کربلا می‌کند.

به گزارش به نقل از تسنیم؛ حجت‌الاسلام محسن کاروند با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی در مراسم اربعین حسینی در بقاع متبرکه استان اظهار داشت: اوقاف آمادگی پذیرایی از زائران اربعین حسینی در مسیر تردد از استان همدان را دارد.

وی با اشاره به برپایی چهار موکب مردمی از محل موقوفات در استان همدان افزود: این موکب‌ها در مسجد امام(ره) گردنه اسدآباد، مسجد امام(ره) روستای روان شهرستان کبودرآهنگ، مسجدی در ملایر و عوارضی همدان- ساوه همدان جانمایی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: ساماندهی این چهار مسجد که در مسیر عتبات عالیات قرار دارند انجام شده است و آماده ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی هستند.

وی از برپایی موکبی در کربلامعلی به نام حضرت فاطمه(س) از محل نیات واقفان خیراندیش توسط اوقاف همدان خبر داد و بیان کرد: در این موکب پیش‌بینی اعزام 35 نفر به عنوان کادر آشپزخانه برای تهیه سه وعده غذایی گرم و تدارک اطعام 13 هزار نفر در هر شبانه‌روز در عراق انجام شده است.

کاروند با بیان اینکه خدمات تغذیه‌ای در موکب‌های واقع در استان همدان ارائه می‌شود، افزود: در هر سه موکب واقع در استان همدان، خدمات غذایی، اسکان و فرهنگی در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

کاروند با اشاره به اینکه آماده دریافت نذورات خیران و واقفان برای ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین حسینی هستیم عنوان کرد: در این موکب‌ها علاوه بر ارائه خدمات غذایی، اجرای برنامه‌های فرهنگی به مناسبت اربعین حسینی پیش‌بینی شده است.

وی از اعزام روحانیون مسلط به زبان خارجی به موکب کربلا خبر داد و اظهار داشت: این مبلغان درباره مسائلی نظیر آداب زیارت، وحدت جهان اسلام و پاسخ به شبهات زائران فعالیت می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان تصریح کرد: با توجه به اینکه احتمال برودت و سرمای هوا در روزهای منتهی به ایام اربعین حسینی در همدان وجود دارد بر این اساس امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استان فعال هستند تا در صورت نیاز بتوانند به مردم خدمت‌رسانی کنند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان