آخرین اخبار

15. آبان 1395 - 14:51   |   کد مطلب: 24998
معاون تهذیت حوزه علمیه تویسرکان گفت: حضرت رقیه(س) معصومانه با مشاهده آن همه رنج و تحمل مصیبت های بسیار و جراحت های وارده همچون حضرت فاطمه زهراء(س) در غربت بی دینی یزیدیان به شهادت رسید.

به گزارش رودآور، «حجت الاسلام مصطفی گودرزی» در همایش سه ساله های حسینی در بیت العباس تویسرکان با اشاره به واقعه عاشورا و نحوه به شهادت رسیدن حضرت رقیه(س) در خرابه شام، گفت: حضرت رقیه(س) کودک خردسالی بود که تاب تحمل آن همه رنج و سختی را نداشت.

وی اظهار کرد: ایشان با مشاهده آن همه مصیبت، به اسارت رفتن خانواده و سیلی خوردن های عمه خود تنها با یاد پدر چند روزی پس از امام حسین(ع) زنده ماند تا آن که در خرابه شام آنقدر با سر بریده پدر نجوا کرد تا به شهادت رسید.

معاون تهذیت حوزه علمیه تویسرکان افزود: حضور آن کودک معصوم در کربلا و حماسه نهضت حسینی بی تردید ظلم ظالمان زمان خود را تا ابد برای همگان آشکار کرد، ظلمی که هر انسان آزاده ای با شنیدن آن خون گریه می کند.

به گزارش رودآور، قرائت نذرنامه و سوگند نامه توسط دختر شهید مهدی بیات، اجرای مداحی، پخش کلیپ و اجرای مداحی و همچنین دادن نذری از دیگر برنامه های این مراسم بود.

امروز کودکان حضور یافته در مراسم بر سر و سینه زدند تا یادشان نرود گوشواره ای از گوش دختری سه ساله در کربلا ناجوانمردانه کشیدند، بر او تازینه زدند، پدر و بردارهایش را به شهادت رساندند و سرشان را به روی نیزه زدند و او را به اسارت بردند و در آخر در تشتی خونین سر پدر را در مقابل چشمانش گذاشتند.

 

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان