آخرین اخبار

17. آبان 1395 - 22:08   |   کد مطلب: 25051
معاون ورزش وجوانان استان همدان گفت: مشارکت مردم استان همدان در ورزش‌های همگانی ۲۳ درصد است که این میزان از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش رودآور به نقل از  مهر، علی ضمیری کامل ظهر دوشنبه در مراسم پیاده‌روی خانوادگی در روستای «چنار سفلی» اسداباد اظهار داشت: جوانان و نوجوانان آینده‌سازان کشور ایران اسلامی هستند که باید با ایجاد شادابی و نشاط در این قشر مهم و فعال جامعه نسبت به سلامت روحی و روانی آنان توجه ویژه‌ای داشت.

وی با تاکید بر ارتقا و ترویج فرهنگ ورزش در خانواده‌ها عنوان کرد: نقش ورزش در سالم‌سازی جامعه و کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی باید مورد توجه اقشار مختلف مردم قرار گیرد.

معاون ورزش وجوانان استان همدان افزود: مسئولان باید بدانند که تنها اداره ورزش وجوانان متولی سلامت جامعه نیست بلکه دراین راستا سایر ادارات هم‌چون شبکه بهداشت و درمان و سایر دستگاه‌ها نیز باید تعامل داشته باشند.

وی عنوان کرد: درحال حاضر میانگین ورزش همگانی و مشارکت مردم در این راستا درکشور۲۱.۷ دهم است.

میانگین مشارکت مردمی در ورزش‌های همگانی باید به ۵۰ درصد ارتقا یابد

ضمیری‌کامل نقش همدان را در مشارکت مردمی در ورزش همگانی مثبت ارزیابی و عنوان کرد: براساس چشم‌انداز بلندمدت میانگین مشارکت مردمی در ورزش‌های همگانی باید به ۵۰ درصد ارتقا یابد.

وی تاکید کرد: درحال‌حاضر ۵۰ درصد اعتبارات ورزش وجوانان در راستای ورزش همگانی در همدان هزینه می‌شود.

بخشدار مرکزی اسدآباد نیز در این همایش گفت: نخستین همایش ۵ هزارنفری پیاده‌روی خانوادگی روستایی استان همدان در چنار سفلی شهرستان اسدآباد و با شعار «مبارزه با اعتیاد» برگزار شد.

هاشم صوفی افزود: هدف از برگزاری این همایش پرکردن اوقات فراغت اهالی روستا، ایجاد نشاط و شادابی در بین مردم و مبارزه با اعتیاد بوده است.

بخشدار مرکزی اسدآباد عنوان کرد: بخشداری مرکزی برای نخستین‌بار اقدام به برگزاری و تشکیل شورای فرهنگی برای روستاهای بالای ۱۵۰۰ نفر کرده است که با تشکیل این شورا، برنامه‌های یک‌ساله روستاها تدوین می‌شود.

وی افزود: برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های مختلف ورزشی و فرهنگی در این برنامه گنجانده شده است.

صوفی عنوان کرد: این برنامه‌ها باهدف کمک به روستای چنارسفلی و با وجود مشکلات وآسیب‌های اجتماعی بالا و فراون، برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی در اولویت اجرا قرار داشت.

همایش مبارزه با اعتیاد با حضور اهالی روستا در مسجد چنار برگزار شد

وی درباره برنامه‌های فرهنگی نیز گفت: تاکنون یک همایش مبارزه با اعتیاد با حضور اهالی روستا در مسجد چنار برگزار شده که در آن مشکلات اعتیاد و آسیب‌های این معضل مطرح شده است.

بخشدار مرکزی اسدآباد عنوان کرد: برگزاری همایش ۵ هزارنفری پیاده‌روی خانوادگی برای نخستین‌بار در سطح استان همدان ایده خوبی بود که خوشبختانه همه مردم روستا استقبال گرمی از این برنامه نشان دادند.

وی بر همکاری ادارات و نهادها در برگزاری همایش و اهدای ۱۲۰ جایزه نفیس اشاره و تاکید کرد: بخشداری مرکزی، تربیت‌بدنی شهرستان، اداره کل ورزش و جوانان استان همدان، آموزش و پرورش، شبکه بهداشت و درمان و مدیر کل امور اجتماعی استانداری در برگزاری این همایش همکاری داشته‌اند.

صوفی افزود: برگزاری همایش‌های فرهنگی و خانوادگی در ماه‌های آینده در روستای چنارسفلی و دیگر روستاهای بزرگ بخش مرکزی اسدآباد با جمعیت بیش از ۱۵۰۰ نفر ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان