آخرین اخبار

18. آبان 1395 - 23:22   |   کد مطلب: 25069
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان از برگزاری کنوانسیون جهانی تورگردانان گردشگری در همدان خبر داد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، علی مالمیر ظهر امروز در کارگروه تخصصی میراث فرهنگی همدان درخصوص ساماندهی بافت قدیمی بازار همدان اظهار کرد: ساماندهی بافت بازار قدیمی چهار شهرستان استان شامل ملایر، همدان، نهاوند و تویسرکان می‎تواند در توسعه و جذب گردشگری استان نقش مهمی داشته باشد.

وی افزود: متاسفانه این بازارهای قدیمی در معرض آسیب جدی و تخریب هستند و به دلیل عدم ساماندهی در حوزه گردشگری بهره‎برداری مناسبی از آنها نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان گفت: به لحاظ خدمات این بازارها، تاریخ و تمرکز جاذبه گردشگری آن در همدان امیدواریم طرح ساماندهی بازار قدیمی همدان که توسط میراث فرهنگی آماده شده به تصویب نهایی برسد.

وی با اشاره به محدودیت‎های شدید اعتباری در وضعیت موجود گفت: سال گذشته متاسفانه 81 درصد اعتبارات از منابع استانی تخصیص نیافت، اما بیش از 2 میلیارد تومان اعتبار از منابع ملی صرف کار مرمتی در میراث فرهنگی شد.

مالمیر درخصوص خانه‎مسافرها نیز اظهار کرد: مشکل اصلی این خانه مسافرها در حال حاضر نظام‌مند نبودن آنهاست که باید قواعد و قانونی برای فعالیت برای این اماکن در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه اصل وجود خانه مسافرها برای ایجاد بازاریابی و کسب درآمد اقشار مختلف مردم پذیرفته شده است، تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که لزوما کسی که مشتری خانه مسافر است، مشتری هتل نیست، اما باید بدانیم حاشیه فعالیت هتل‎ها با این خانه مسافرها مشترک است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان با اشاره به اینکه باید به سمت کیفیت کار و بهبود خدمات این خانه مسافرها حرکت کنیم، بیان کرد: وجود این مکان‎ها برای مسافران هم موجب درآمدزایی برای مردم است، از سوی دیگر این اماکن در اوج ورود مسافر می‎توانند کمک حال این موضوع برای رفاه بیشتر مسافران در همدان باشند.

وی درخصوص برنامه‎های آینده میراث فرهنگی استان نیز اظهار کرد: در راستای رونق جذب گردشگران خارجی به همدان با همت میراث فرهنگی استان، بهمن ماه امسال، همدان میزبان کنوانسیون جهانی تورگردانان خارجی با رویکرد رونق ظرفیت گردشگری خواهد بود.

مالمیر در پایان درخصوص برگزاری مراسم اربعین و ورود زائران حسینی به استان نیز خاطرنشان کرد: چون امسال ستاد سفر در استان نداریم، لذا در این جلسه درخواست همکاری و آمادگی اسکان مسافران را در زمان بارندگی و بحران خواستاریم.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان