آخرین اخبار

20. آبان 1395 - 23:37   |   کد مطلب: 25109
معاون هماهنگ‎کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه این جوان برای تأمین امنیت کشور یک روز آرام و قرار نداشت، تصریح کرد: پایگاه‌های شمال غرب و غرب کشور برای مقابله با دشمنان، توسط افرادی چون شهید الوانی ایجاد شده تا مردم با آسایش و امنیت زندگی کنند.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان عصر امروز در مراسم چهلم شهید الوانی از شهدای مدافع حرم استان همدان اظهار داشت: استان همدان در دفاع از انقلاب اسلامی، تثبیت نظام و دفاع از کشور در دوران دفاع مقدس همواره سرافراز بوده و سرداران بزرگی را تقدیم انقلاب و اسلام کرده است.

وی با اشاره به مجاهدت‎های شهید سردار همدانی، با بیان اینکه ما همواره سوگوار ایشان هستیم، افزود: این شهید بزرگوار باعث افتخار همه به ویژه مردم استان همدان است.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه انقلاب اسلامی و حکومت برآمده از آن در طول تاریخ اسلام و حتی بشریت آرزوی پیامبران خدا، ائمه اطهار و بزرگان دین بوده است، افزود: آن‌ها همواره در این فکر بودند که بستری برای اجرای احکام دینی فراهم شود اما از آنجا که استکبار در مقابل آنها ایستاد این مهم اتفاق نیفتاد تا امام بزرگوار توانستند این آرزوی بزرگ را محقق کند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی تحقق آرزوی بزرگ پیامبران الهی است، تصریح کرد: دین اسلام تنها مردم را به عبادت صرف خدا هدایت نمی‌کند بلکه سیاست و برقراری حکومت اسلامی جزئی از عبادت دین مبین اسلام است.

پورجمشیدیان با بیان اینکه همه اقشار جامعه از امام حمایت کردند که در نهایت به پیروزی انقلاب و تثبیت نظام جمهوری اسلامی منجر شد، ادامه داد: برخی از افراد در صحنه انقلاب ورود کرده و متفاوت از سایر افراد اقدام کردند زیرا جان خود را در طبقی از اخلاص تقدیم امام راحل و نظام کردند.

پورجمشیدیان با اشاره به اینکه آنان برای منفعت مادی، مسؤولیت و مقام به یاری امام نیامدند، خاطرنشان کرد: این افراد برای تحقق انقلاب، جانشان، خونشان و خانواده خود را تقدیم کردند.

وی با بیان اینکه شهیدان برای رسیدن به پست و مقام به سپاه نیامدند، گفت: این افراد برای امام زمان و انقلاب اسلامی به میدان آمدند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه شهدا و امثال شهید الوانی برای انجام دادن کارهایی آمدند که از عهده هیچ کس برنمی‌آمد، اظهار کرد: شهدا و دوستانشان با تمام وجود در خدمت نظام و انقلاب بودند تا جایی که لباسشان کفن آنها بشود.

وی با بیان اینکه جوانانی چون شهید الوانی که استعداد بی‌شماری داشتند، در هر عرصه‌ای موفق می‌شدند، افزود: این افراد متفاوت از سایر انسان‌ها بودند و در عرصه ایجاد امنیت ورود پیدا کردند.

پورجمشیدیان با بیان اینکه این جوان برای تأمین امنیت کشور یک روز آرام و قرار نداشت، تصریح کرد: پایگاه‌های شمال غرب و غرب کشور برای مقابله با دشمنان، توسط افرادی چون شهید الوانی ایجاد شده تا مردم با آسایش و امنیت زندگی کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز مردم ما در امنیت کامل در حال فعالیت و تکاپو هستند، ادامه داد: مردم همدان به تازگی شهید الوانی را شناخته‌اند، زیرا او به دنبال نام نبود و تنها به انجام تکالیف خود می‌پرداخت.

معاون هماهنگ‎کننده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه تا همین چند سال پیش تروریست‌ها در سیستان و بلوچستان مردم را به خاک و خون می‌کشیدند، خاطرنشان کرد: افرادی چون شهید همدانی امنیت را در این استان فراهم کردند.

وی با اشاره به اینکه افرادی چون سردار همدانی و شهید الوانی سینه سپر کردند تا حرم عمه سادات مورد تعرض قرار نگیرد، گفت: داعش قصد داشت همه شیعیان را نابود کند به طوری که به قصد تخریب کربلا، نجف و ... آمده بود اما افرادی چون شهیدالوانی ایستادگی کرده و از اماکن متبرکه حفاظت کردند.

پورجمشیدیان با بیان اینکه برخی نگران بودند که آیا نسل جوان امروز می‌تواند کارهای شهید همدانی، باکری و همت را انجام دهد، اظهار کرد: دیدیم افرادی چون شهید الوانی رشادت‎های آفریدند و ثابت کردند هنوز شهید همت‌ها و باکری‌ها زنده هستند و برای امنیت کشور هر کاری انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه مدافعان حرم در فشارهای سنگین داعش برای حفظ حرم زینبی مردانه ایستادگی کردند، افزود: برای بازپس گرفتن برخی از مناطق پیش‎بینی می‌شد که چند گردان نیاز است اما دلاورمردان مدافعان حرم، با عده قلیلی ایستادگی کردند و مناطق را پس می‌گرفتند.

معاون هماهنگ‎کننده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: شهید الوانی مجروح شده بود و می‌توانست به کشور بازگردد، اما مردانه ایستاد، چند عملیات انجام داد و در نهایت شهید شد.

وی با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم مظلوم هستند، ادامه داد: یک تهمت ناروا این بود که این افراد برای پول به سوریه رفتند در حالی که افرادی چون شهید الوانی با یک بچه 1.5 ساله به دفاع از حرم زینبی رفت.

پورجمشیدیان با بیان اینکه شهدای مدافع حرم از دنیا گذشتند و در مقابل دشمن ایستادند، خاطرنشان کرد: مدافعان حرم با مردانگی در مقابل دشمنی که همه امکاناتش را به کار گرفته بود، ایستادگی کردند.

وی با اشاره به اینکه ما به همه شهدا مدیون هستیم، گفت: ما به امام، شهدای انقلاب، دفاع مقدس و همه شهدایی که امنیت را تأمین کردند، مدیون هستند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه همه ما به خصوص مسؤولان باید به این شهدا جواب دهیم، اظهار کرد: این انقلاب یک امانت بزرگ است که امام راحل و شهدا به دست ما سپردند و ما قول دادیم که این امانت را به صاحبش بسپاریم.

وی با اشاره به اینکه با یک راهپیمایی و شرکت در مراسم شهدا وظیفه ما نسبت به انقلاب تمام نمی‌شود، افزود: باید تا سپردن این امانت به دست صاحبش بایستیم.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان