آخرین اخبار

20. آبان 1395 - 23:44   |   کد مطلب: 25113
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام آموزش و پرورش و آموزش عالی نیاز به بازنگری دارد، گفت: سیستم آموزشی حال حاضر نمی‎تواند شهروند توسعه‎‏آفرین و وفادار به ارزش‎ها تربیت کند.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، مهدی نوید ادهم ظهر امروز در همایش نقش رونق اقتصادی در پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی استان همدان اظهار کرد: برگزاری این همایش نشانگر توسعه‎یافتگی فرهنگی و مسئولیت‎پذیری اجتماعی است.

وی با بیان اینکه متاسفانه آسیب‎های اجتماعی در کشور از گستردگی و پیچیدگی خاصی برخوردار است، افزود: روند همه آسیب‎های اجتماعی از جمله خشونت، ضرب و شتم، اعتیاد و... در سال‎های گذشته، سیر صعودی داشته است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه با وجود رشد اقتصادی ایجاد شده در کشور آسیب‎های اجتماعی سیر صعودی داشته است، مطرح کرد: باید دید برای کاهش آسیب‎های اجتماعی چه اقدامی باید انجام داد؟

وی با اشاره به اینکه نقش توسعه اقتصادی می‌تواند باعث ارتقای کیفیت زندگی، کاهش خطرپذیری، بهبود ارتقای سرمایه اجتماعی، کاهش عوامل مخاطره آمیز و... شود، افزود: رونق اقتصادی شرط لازم برای مدیریت و کاهش آسیب‎های اجتماعی است، اما باید دید آیا شرط کافی هم هست؟

نوید ادهم ادامه داد: رونق اقتصادی کارکرد دوگانه دارد که هم می‎تواند افزایش آسیب های اجتماعی را منجر شود و هم کاهش‎دهنده آسیب‎های اجتماعی باشد.

وی با بیان اینکه آسیب‎های اجتماعی نیازمند توسعه اقتصادی است، تاکید کرد: در بنگاه‎های اقتصادی عنصر انسانی با درگیری‏‎های ذهنی عنصر خلاقی نمی‎شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه برای رونق اقتصادی نیازمند تغییر رویکردها هستیم، بیان کرد: رویکرد امنیتی و سیاسی پاسخگو نیست و کشور به رویکرد سومی نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: برای کاهش آسیب‎های اجتماعی یکی از راهکارهای موثر تغییر در ذهن، اندیشه و عواطف افراد است و سرمایه‎گذاری در این بخش اثربخش‎تر است.

نوید ادهم با بیان اینکه باید انسان‎های فرهیخته، کارآفرین و هدفمند بتوان تربیت کرد تا به کاهش آسیب‌ها کمک شود، تاکید کرد: مشکل باید در درون افراد جستجو شود.

وی با بیان اینکه نظام آموزشی کشور آماده تغییر در اندیشه افراد نیست، افزود: برای اصلاح و دستیابی به توسعه، رونق اقتصادی و کاهش آسیب‏‎های اجتماعی نیاز به بازنگری نظام آموزشی در آموزش و پرورش و آموزش عالی است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه سیستم آموزشی حال حاضر نمی‎تواند شهروند توسعه‎‏آفرین و وفادار به ارزش‎ها تربیت کند، ادامه داد: برای تغییر رویکردها و نگاه‎ها باید به سمت تغییر در رویکرد فرهنگی و تربیتی رفت.

وی با اشاره به اینکه باید به اصلاح نظام آموزشی و تربیتی بیاندیشیم، ادامه داد: باید بتوانیم به بحث‏‎های فرهنگی تربیتی جامعه بیش از پیش بیاندیشیم و برنامه‌ریزی کنیم.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان