آخرین اخبار

30. آبان 1395 - 14:20   |   کد مطلب: 25266
اداره کل مدیریت بحران استانداری همدان با توجه به شروع آذر ماه و ورود موج جدیدی از برودت هوا و سرما به استان با صدور اطلاعیه ای خواستار توجه همشهریان به این توصیه ها شد.

به گزارش رودآور به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، در این اطلاعیه آمده است: شهروندان از هم اکنون نسبت به نصب بخاری در منزل و محل کار اقدام کنند و محل نصب بخاری را در مکان تردد افراد و بازی کودکان قرار ندهید چون ممکن است در اثر برخورد با بخاری، لوله بخاری جابجا شده و گاز سمی منواکسید کربن در محیط منزل منتشر شود.
در این اطلاعیه آمده است: گاز سمی و خطرناک منو اکسید کربن بی بو است و به قاتل خاموش یا نامریی معروف است بنابراین باید از چفت و بست شدن اتصالات لوله به بخاری و دیوار مطمئن شوید.
در ادامه این اطلاعیه آمده: کلاهک و خروجی گاز سمی را در روی پشت بام کنترل کنید و برای جلوگیری از خروج گرما از داخل ساختمان، دریچه های دیواری کولر را با کشیدن یک لایه ورق آلومینیم و یا کاغذ مسدود کرده تا گرمای خانه از طریق این دریچه به بیرون از منزل هدایت نشود.
این اطلاعیه می افزاید: هرگز شعله بخاری را در آخرین درجه فعالیت قرار ندهید و همواره سعی کنید شعله بخاری آبی و با شعله کم و یا متوسط بسوزد و اگر در محیط خانه یا محل کار بخاری گاز سوز روشن است و احساس کردید که دچار سرگیجه، بی حالی، خستگی، سردرد، حالت تهوع، کرختی دست و پا شده اید ، موضوع را جدی گرفته و بلافاصله در و پنجره را باز کنید و چند دقیقه به فضای باز بروید سپس لوله و اتصالات بخاری را کنترل کنید چون ممکن است گاز سمی در محیط بسته منتشر شده باشد.
در ادامه اطلاعیه آمده: هر نوع سوخت فسیلی در بخاریهای گازی، چراغهای نفتی، دود حاصل از مصرف سوخت خوروهای روشن در محیط بسته و پارکینگ تولید گاز کشنده و خطرناک منواکسید کربن می کند.
مدیریت بحران در این اطلاعیه آورده است: روزهای سرد در راه است، همزمان با افزایش میزان برودت و سردی هوا نوع پوشش خود را تغییر داده و از لباس های گرم و زمستانی استفاده کنید.
در این اطلاعیه تاکید شده است: گاز طبیعی یک ثروت ملی و برای همه نسل ها است در مصرف گاز صرفه جویی کنید تا با افت فشار گاز مواجه نشویم.
طبق اعلام مرکز هواشناسی همدان از روز شنبه به تدریج و با شیبی تند دمای هوای نقاط مختلف این استان بین 8 تا 16 درجه سانتیگراد کاهش می یابد که این تداوم سرما تا اواخر هفته آینده پایدار بوده به گونه ای که در طول هفته احتمال ریزش برف نیز پیش بینی می شود.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان