آخرین اخبار

2. آذر 1395 - 23:19   |   کد مطلب: 25327
از سال گذشته تاکنون صورت گرفت
شناسایی 400 انشعاب غیرمجاز روستایی در همدان
مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان گفت: از سال گذشته تاکنون 400 انشعاب غیر مجاز روستایی شناسایی شده است.

به گزارش رودآور به نقل از فارس، کمال حسنی، با بیان اینکه متأسفانه در حال حاضر سرانه مصرف آب در روستاها فراتر از استانداردهای جهانی است، اظهار کرد: در حالی که میزان استاندارد سرانه مصرف آب در هر شبانه‌روز برای هر فرد 150 لیتر است، اما این میزان در روستاهای همدان در برخی از فصول سال به بالای 200 لیتر در هر شبانه‌روز به ازای هر نفر می‌رسد.

وی با بیان اینکه این آمار نشان از مصرف نامتعادل آب در روستاهای همدان دارد، گفت: برای کنترل و مدیریت مصرف باید قیمت آب مصرفی در روستاها با قیمت تمام شده آب، از مشترکان اخذ شود.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان با اشاره به اقدامات سال گذشته آبفای روستایی شهرستان در خصوص مدیریت مصرف آب در روستاها ادامه داد: این اقدامات شامل نظارت بر ساخت و سازها، شناسایی انشعابات پر مصرف روستایی، تغییر کاربری‌های تجاری، مسکونی و صنعتی و فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف آب بوده است.

وی با بیان اینکه تعویض کنتورهای خراب در مناطق روستایی نیز در برنامه آبفای روستایی همدان قرار گرفته است، گفت: یکی از مشکلات ما در فصل تابستان، انشعابات خانه باغ‌ها در روستاهای سنگستان، آبشینه، تفریجان و شمس‌آباد است که طی امسال و سال گذشته توانستیم 400 مورد انشعاب غیرمجاز را زیر نظر مراجع قضایی کشف کنیم.

حسنی در خصوص اقدامات مدیریت بهینه منابع آب و دستیابی به وضعیت مطلوب خاطرنشان کرد: برای مدیریت بهینه منابع آب مصرفی در روستاها، اقداماتی همچون افزایش آگاهی اجتماعی، اجرای طرح‌های توسعه منابع و مهار آب‌های خروجی در فصل زمستان، مدیریت عرضه و کاهش آلودگی منابع آبی از جمله برنامه‌های آبفای روستایی همدان در آینده نزدیک است.

وی در خصوص اقدامات وزارت نیرو با توجه به شعار سال مبنی بر «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» تصریح کرد: بر اساس تحلیل‌های صورت گرفته تعداد محورهای پیش‌بینی شده در بحث مدیریت تقاضای آب در خصوص اصلاح ساختار تأمین آب، اصلاح الگوی مصرف و برنامه تولید بازار آب و... است که در حوزه آب و فاضلاب همدان در دست اقدام است.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان در خصوص یکی از مشکلات کشاورزان در اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار نیز یادآور شد: تسهیلات طرح‌های آبیاری تحت فشار بیشتر به کشاورزان عمده اختصاص می‌یابد در حالی که بیشتر کشاورزان خرده‌مالک هستند و باید برای برطرف شدن این مشکل از سوی جهاد کشاورزی راه حلی اندیشیده شود.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان