آخرین اخبار

2. آذر 1395 - 23:21   |   کد مطلب: 25329
مدیر نظارت برمواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: مصرف غذاهای سالم مانع از آسیب های پوستی در فصل سرما می شود.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا دکتر محمد کاظم زاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آسیبهای پوستی ناشی از فرارسیدن فصل سرما اظهار کرد: با استفاده از مواد غذایی سالم می توان مانع از این آسیب ها شد و در کمتر از سه هفته تاثیر مثبت آن را بر پوست مشاهده کرد.
وی اضافه کرد: امروزه به ویژه در فصل سرما کاهش مصرف فست فودها و نمک در مقابل استفاده مورد نیاز از لبنیات بسته بندی شده کارخانه های صنایع غذایی و تحت نظارت معاونت های غذا و داروی کشور تاثیر بسزایی در حفظ سلامت پوست بدن دارد.
کاظم زاده خاطرنشان کرد: برای حفظ رطوبت پوست نیز استفاده از انواع ماهی که سرشار از اسید چرب هستند، توصیه می شود ضمن اینکه این نوع غذا دریایی پوست صورت را از هوای سرد و خشکی محافظت می کند.
وی با اشاره به اینکه ماهی هایی نظیر سالمون خاصیت ضدالتهابی دارند گفت: پیشنهاد می کنیم آن دسته از افرادی که پوست بدنشان مستعد اگزما است، از این نوع مواد غذایی استفاده کنند.
وی تصریح کرد: البته برای به دست آوردن نتیجه مطلوب نسبت به پوست سالم بدن مصرف هفته ای سه بار ماهی توصیه می شود.
کاظم زاده ویتامین E را مهم ترین ماده استفاده شده در ساخت کرم های پوست دانست و گفت: بهترین روش برای دریافت این ویتامین مصرف میوه و سبزی های زرد و نارنجی مانند هویج، انبه، فلفل دلمه ای زرد و نارنجی است.
وی افزود: این گروه مواد غذایی حاوی کاروتنوئید نوعی آنتی اکسیدان است که بدن آن را به ویتامین E تبدیل کرده و لایه زیر سطح پوست را تغذیه می کند و برای به دست آوردن نتیجه بهتر نیز روزانه دو وعده از این مواد باید استفاده شود.
کاظم زاده با بیان اینکه سرد شدن هوا مانع از تابش نور خورشید به اندازه کافی به بدن می شود گفت: از آن جا که تنها 10 درصد ویتامین D مورد نیاز بدن از طریق مصرف مواد غذایی تامین می شود، روغن ماهی عالی ترین منبع ویتامین D است اما زرده تخم مرغ و جگر نیز حاوی این ویتامین است.
همدان با قرار گرفتن در موقعیت آب و هوایی کوهستانی، بیش از 6 ماه از سال با برودت هوا و سرمای فصلی مواجه است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان