آخرین اخبار

3. آذر 1395 - 21:38   |   کد مطلب: 25336
مدیر جهاد کشاورزی بهار عنوان کرد
پیش‌بینی برداشت 15 کیلوگرم زعفران در بهار
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار از پیش‌بینی برداشت 15 کیلوگرم زعفران از چهار هکتار اراضی زراعی این شهرستان خبر داد.

به گزارش رودآور به نقل از فارس؛ هوشنگ کرمی در بهار با اشاره به اینکه کار برداشت زعفران در بهار از اوایل آبان ماه آغاز می‌شود، اظهار کرد: پیش‌بینی‌ می‌شود حدود 15 کیلوگرم زعفران مرغوب از 4 هکتار مزارع بارور این شهرستان برداشت شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی توسعه کشت محصولات کم آب‌بر با ارزآوری بالا بوده است، ادامه داد: بر این اساس توسعه کشت گیاهانی مانند زعفران مورد توجه کشاورزان بهاری قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار با تأکید بر اینکه از هر هکتار اراضی زیر کشت زعفران بین 3 تا 4 کیلوگرم زعفران برداشت می‌شود، افزود: بیشترین تولید این محصول از سال سوم تا سال هفتم است که صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه برای کاشت یک هکتار زعفران حدود 4 تا 5 تن پیاز زعفران لازم است، بیان کرد: زعفران گیاهی دارویی و صنعتی است که کشت آن در اواخر فصل تابستان انجام می‌شود.

کرمی با اشاره به اینکه برداشت محصول زعفران از آبان ماه آغاز شده و تا پایان آذر ماه ادامه دارد: هر چه دمای هوا به سمت خنکی و سردی گرایش پیدا کند، زعفران گل و پرچم مرغوب‌تری تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مزارع کاشت زعفران در مناطقی از بخش مرکزی و لاله‌جین واقع‌ شده است، افزود: امسال در مناطقی از روستاهای قره آغاج و همه‌کسی شهرستان بهار زعفران کشت‌ شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بهار با بیان اینکه پیاز زعفران برای کاشت با انواع پنج پیاز، سه پیاز و تک پیاز انجام می‌شود، گفت: در شهرستان بهار 30 نفر در زمینه کشت، داشت و برداشت زعفران فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان