آخرین اخبار

4. آذر 1395 - 17:59   |   کد مطلب: 25356
مدیرکل دفتر امور انتظامی و امنیتی استانداری همدان:
ارزش کالای قاچاق سالانه به 20 میلیارد دلار می‌رسد
مدیرکل دفتر امور انتظامی و امنیتی استانداری همدان گفت: بر اساس اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالای کشور، سالانه ارزش کالای قاچاق به 20 میلیارد دلار می‌رسد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس، ناصر پورمرادی ظهر امروز در نشست روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت غرب کشور در همدان بر ضرورت تشکیل کارگاه‌های تخصصی مبارزه با قاچاق کالا در عرصه برخورد، مقابله یا پیشگیری اظهار کرد: این کارگاه‌ها تأثیر خوبی در نحوه پیشگیری از قاچاق در کشور و استان خواهد داشت.

وی تصریح کرد: قاچاق کالا و ارز معضلی در سطح کشور شده که تبعات بسیاری سنگینی از نظر اقتصادی، اجتماعی و امنیتی برای کشور خواهد داشت.

مدیرکل دفتر امور انتظامی و امنیتی استانداری همدان با بیان اینکه قاچاق تبعات بسیار جبران ناپذیری چون تعطیلی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها دارد، تصریح کرد: قاچاق یکی از مهمترین موضوعاتی است که دست‌اندرکاران کشور را باید با این مشکل مقابله کرده که امیدواریم به کمترین حد خود برسد.

وی یادآور شد: براساس اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کشور سالانه ارزش کالای قاچاق به 20 میلیارد دلار می‌رسد در حالی که قاچاق کالا ماهیت اقتصادی داشته و امنیتی نیست.

پورمرادی اضافه کرد: دبیران کمیسیون‌های مبارزه با قاچاق کالا در استان‌ها مدیران کل امنیتی و انتظامی هستند و این امر بدین منظور است که همکاری دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی در این مقوله صورت گیرد.

وی با بیان اینکه راهبردهای کلان در قاچاق کالا تقدم پیشگیری بر مقابله است، تأکید کرد: اگر نیروی انتظامی در گلوگاه‌های ورودی اقدامی نکند، مشکلات عدیده‌ای ایجاد می‌شود.

مدیرکل دفتر امور انتظامی و امنیتی استانداری همدان با تأکید بر بهره‌گیری از سامانه‌های الکترونیکی یادآور شد: این موضوع حضور دستی کارها را کمتر کرده و در کاهش قاچاق کالا تأثیر بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه اگر همه دستگاه‌ها به میدان نیامده و همکاری نکنند مبارزه با قاچاق کالا لنگ می‌زند، تصریح کرد: از جمله سیاست‌های کلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا در خصوص اقتصاد مقاومتی، واگذاری امور اقتصادی به مردم است.

پورمرادی با بیان اینکه  مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه در قالب قراردادی به اتاق اصناف واگذار شده است، گفت: 7 کارگاه آموزشی برای یک‌هزار نفر برگزار شده و واحدهای صنفی با مصادیق قاچاق کالا آشنا شدند.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه اطلاع‌رسانی ضعیف بود که امیدواریم این موضوع از طریق اصناف انجام شود.

مدیرکل دفتر امور انتظامی و امنیتی استانداری همدان با اشاره به اینکه اصناف و کاسبان بازار همدان از افراد متدین و شاخص هستند، افزود: پیشگیری از طولانی شدن پرونده‌ها در مراجع قضایی و تعزیرات از جمله اقدامات مهم در همدان بوده است.

وی ادامه داد: به کارشناسان گفته شده در ضبط کالا و بررسی‌ها دقت نظر کافی را داشته باشند تا حق کسی زیر پا گذاشته نشود زیرا برخی از متخلفان این روزها با جعل اسناد کالاهای قاچاق را وارد کشور می‌کنند.

پورمرادی با اشاره به اینکه شناسایی انبارها نخستین مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق استان همدان بوده است، بیان کرد: این موضوع بسیار سنگین و گسترده به سازمان صنعت و معدن استان همدان واگذار شده تا اطلاعات را جمع‌آوری کند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان