آخرین اخبار

4. آذر 1395 - 18:01   |   کد مطلب: 25357
رئیس خانه کارگر استان همدان با تأکید بر اینکه قرارداد 238 هزار کارگر استان سفید امضاست، گفت: هر زمان که کارفرما بخواهد، می‌تواند کارگر را اخراج کند.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس، چنگیز اصلانی ظهر امروز در گردهمایی کارگری استان همدان به مناسبت سالروز تصویب قانون کار با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی هرچه دارد متعلق به اعضای بیمه‌ شده است، اظهار کرد: یک کارگر در طول دوران کار خود 7 درصد حق بیمه پرداخت می‌کند و 23 درصد را کارفرما می‌دهد.

وی با بیان اینکه اکنون 3.7 درصد قشر کارگری کار می‌کنند، افزود: 2 میلیون و 900 هزار نفر از کارگران بازنشسته هستند که با خانواده‌های آن‌ها 42 میلیون نفر را شامل می‌شود.

رئیس خانه کارگر استان همدان با بیان اینکه هم‌ اکنون بحث نظام هماهنگ برای کارمندان اجرا شد اما برای کارگران بازنشسته اجرا نشده است، افزود: سازمان تأمین اجتماعی 42 میلیون نفر خانواده کارگری را زیر پوشش دارد که تنها 3.7 درصد کار کرده و بیمه پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در استان همدان 238 هزار نفر بیمه‌ شده وجود دارد که با خانواده آن‌ها 750 هزار نفر جمعیت را شامل می‌شود، ادامه داد: یک کارگر شاغل ضمن اینکه بیمه خود را پرداخت می‌کند با 30 سال سابقه در بهترین حالت یک‌ میلیون تومان حقوق می‌گیرد.

اصلانی با بیان اینکه در بحث برنامه ششم اگر قرار است اتفاقی برای 80 میلیون جمعیت کشور بیفتد، نباید از کیسه کارگران باشد، ادامه داد: موضوع دوم مسئله قانون کار است زیرا کف قانون کار در نظر گرفته‌ شده است.

وی به ماده 27 و ماده 7 تبصره یک قانون کار اشاره کرد و با بیان اینکه صد در صد نیروی کار کشور قرارداد سفید امضا دارند، بیان کرد: این برده‌داری نوین است.

رئیس خانه کارگر استان همدان با تأکید بر اینکه قرارداد 238 هزار کارگر استان سفید امضا است، بیان کرد: بر این اساس هر زمان که کارفرما بخواهد، می‌تواند کارگر را اخراج کند.

وی با تأکید بر اینکه قانون کار، قانون حداقل‌هاست، ادامه داد: ما راضی هستیم که قانون کار قبلی را بدهند، اما حق اعتصاب نیز به کارگران بدهند.

اصلانی در رابطه با نظام هماهنگ برای بازنشستگان تأمین اجتماعی یادآور شد: تقاضای اجرای قانون نظام هماهنگ را داریم.

وی با بیان اینکه دولت باید چکش تعادل باشد نه اینکه مداخله کننده باشد، افزود: قانون کار بعد از قانون اساسی از قوانین مهم کشور است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان