آخرین اخبار

4. آذر 1395 - 18:07   |   کد مطلب: 25359
خدمات درمانی دهان و دندان برای کودکان زیر 14 سال روستایی به موجب تفاهم نامه بین معاونت امور بهداشتی با دانشکده‌های دندانپزشکی استان همدان رایگان شد.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا؛ رئیس دانشکده دندانپزشکی همدان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: به دنبال اجرای تفاهمنامه همکاری میان معاونت امور بهداشتی دانشگاه و دانشکده دندانپزشکی همدان از این پس کودکان زیر 14 سال می توانند با ارائه دفترچه بیمه روستایی می توانند 17 نوع خدمات رایگان دریافت کنند.
به گزارش ایرنا دکتر امیرفرهنگ میراسماعیلی افزود: این افراد با همراه داشتن دفترچه بیمه روستایی می توانند با مراجعه به مراکز تعیین شده نسبت به دریافت خدمات رایگان اقدام کنند.
وی اضافه کرد: این طرح به صورت مرحله ای انجام می شود که در مرحله نخست روستاهای شهرستان همدان و بهار زیر پوشش قرار می گیرند و طی بررسی میدانی و در صورت نتیجه مطلوب به صورت گسترده در سایر روستاها نیز اجرا خواهد شد.
رئیس دانشکده دندانپزشکی تصریح کرد: البته ارائه خدمات به منظور اجرای این طرح در سطح دو عملیاتی می‌ شود و اولویت اجرا نیز دانش‌آموزان پایه سوم تا ششم هستند.
وی افزود: در راستای اجرای این طرح نیز وزارت بهداشت قول مساعد برای اختصاص پنج میلیارد ریال اعتبار به دانشکده دندانپزشکی همدان داده است.
وی زمان اجرای این طرح را پس از بررسی دقیق نقاط ضعف عملیاتی عنوان کرد و افزود: ظرف یک ماه آینده خدمات لازم به روستاییان زیر 14 سال انجام می شود و سپس در مرکز کلینیک شماره دو دندانپزشکی نسبت به خدمات دهی گسترده به این افراد اقدام می شود.
وی یادآور شد: بودجه مناسب برای سلامت دهان و دندان در برنامه تحول نظام سلامت در نظر گرفته شده که البته مشکلاتی مانند کمبود فضای فیزیکی برای ارائه خدمت و همچنین کمبود نیروی انسانی وجود دارد.
وی افزود: وزارت بهداشت نیز با اجرای این طرح سعی دارد عقب ‌افتادگی‌های حمایتی از سلامت دهان و دندان را جبران کند.
این طرح با همراهی خانه‌ های بهداشت انجام می‌شود و هم‌اکنون 172 خانه بهداشت در استان یک هزار روستا را زیر پوشش دارند که همزمان با اجرای این طرح، پس از تکمیل فرم ‌های ارجاع گروه هدف برای درمان پذیرش می ‌شوند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان