آخرین اخبار

4. آذر 1395 - 18:16   |   کد مطلب: 25361
مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از شهروندان خواست، تخلفات مراکز آرایشی بهداشتی را گزارش بدهند تا نسبت به اعزام تیم های بازرسی و برخورد قانونی اقدام شود.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا؛ دکتر محمد کاظم‎ زاده افزود: بازرسان ویژه نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی استان همدان همه روزه به صورت انفرادی و تیم بازرسی با همکاری اداره اماکن و تعزیرات حکومتی نسبت به سرکشی از مراکز بهداشتی و آرایشی اقدام می کنند و با توجه به اینکه بازدیدها به صورت روزانه و مستمر است، میزان تخلف ناچیز گزارش می شود.
وی بیان کرد: افزایش بازرسی ها از مکان های عرضه مواد بهداشتی و آرایشی سبب شده تا قاچاقچیان و فروشندگان لوازم و مواد قاچاق در حاشیه امنیت نباشند ضمن اینکه برخوردهای سنگین با عوامل تخلف صورت می گیرد.
کاظم زاده به شهروندان توصیه کرد به هنگام خرید لوازم بهداشتی و آرایشی نسبت به برچسب تاییدیه وزارت بهداشت و درمان توجه کنند چرا که این برچسب تمامی اطلاعات لازم مبنی بر نام محصول ، نام و نشانی شرکت یا کارخانه تولید کننده یا بسته بندی کننده ، ، نام تجارتی، وزن یا حجم خالص محصول، شماره پروانه بهداشتی ساخت با لوگوی سازمان غذا و دارو ، تاریخ تولید و انقضاء مصرف، مواد تشکیل دهنده ، سری ساخت، شرایط نگهداری و توصیه های بهداشتی را نشان می دهد.
وی بیان کرد: برچسب کنترل اصالت و سلامت کالا اقدام اثرگذار در مبارزه با قاچاق و تقلب است که با بکارگیری توانمندی های عرصه فناوری اطلاعات توانسته گام مهمی در ارتقا سلامت جامعه بردارد.
وی افزود: برچسب اصالت و سلامت کالا دارای کد است که با ارسال آن به شماره پیامک درج شده می توان مشخصات کامل محصول مانند نام و نوع ، تاریخ تولید و انقضا و نیز شرکت وارد کننده را دریافت کرد.
وی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت بروز هرگونه تخلف از سوی مراکز عرضه محصولات آرایشی بهداشتی می توانند مراتب را از طریق شماره تماس 38381902 مربوط به مدیریت نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گزارش بدهند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان