آخرین اخبار

6. آذر 1395 - 9:41   |   کد مطلب: 25382
رئیس کمیته حمل و نقل مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ناوگان هوایی و ریلی کشور بسیار فرسوده است و در واقع کارایی لازم را دیگر ندارند، گفت: اگر نمایندگان و به ویژه اعضای کمیسیون عمران به نتیجه برسند به طور قطع طرح سوال از وزیر هم مطرح می شود، اما در حادثه محور سمنان فرسودگی ناوگان ریلی مطرح نبوده و بیشتر خطای انسانی است.

«سید احسن علوی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: ناوگان هوایی و ریلی کشور بسیار  فرسوده است و در واقع کارایی لازم را دیگر ندارند.

وی اظهار کرد: در بسیاری از استان ها پروازها مشکل دارند یا تعداد پروازها کم است یا با تأخیر انجام می شود و این موضوع سبب نارضایتی های شدید مردم شده است.

رئیس کمیته حمل و نقل مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسات متعدد همراه با وزیر راه و شهرسازی کشور طی هفت روز در چین خبر داد و افزود: درباره ناوگان ریلی و هوایی با شرکت های چینی به بحث وتبادل نظر پرداختیم و باید بگوییم که مشکلات عمده ای در حمل و نقل داریم، متأسفانه به جای اینکه حمل ونقل هوایی و ریلی ما بیشتر شود کفه حمل و نقل زمینی سنگینی می کند.

علوی با بیان اینکه در حدود 85 درصد حمل و نقل کشور زمینی، 9 درصد هوایی و 6 درصد آن ریلی است، تصریح کرد: متأسفانه سرمایه گذاران در بخش ریلی وارد نمی شوند و دولت خود باید در این زمینه وارد شود که در این زمینه هم کمبود اعتبارات در دو سه سال اخیر مشکلاتی ایجاد کرده است.

وی عنوان کرد: طبق پیگیری هایی که وزیر راه انجام داده، قرار است با ورود سرمایه گذاران چینی به حمل و نقل ریلی واگن های جدید چینی وارد کنیم.

رئیس کمیته حمل و نقل مجلس شورای اسلامی همچنین به موضوع حمل و نقل هوایی هم اشاره کرد و گفت: یک روز خزانه داری امریکا با فروش هواپیما موافقت و روز بعد کنگره آن ها مخالفت می کند و هر روز به شکل های مختلف بازی در می آورند  و به ناچار ما با یک شرکت سازنده هواپیمایی چینی صحبت کردیم که البته تولیدات مدرنی دارند و حتی هزار فروند هواپیما هم به کشورهای اروپایی صادر کرده اند.

علوی در گریزی دیگر به موضوع حادثه ریلی محور سمنان، ادامه داد: در هر صورت این حوادث در همه جای دنیا اتفاق می افتد و اینجا این خطای انسانی در میان است و ظاهراً در تغییر دو تا نگهبان این اتفاق افتاده است، گرچه نباید شرایط به گونه ای باشد که تنها با یک جابه جایی دو نفر، سیستم کار نکند و حادثه ای رخ دهد.

وی تأکید کرد: اگر نمایندگان و به ویژه اعضای کمیسیون عمران به نتیجه برسند به طور قطع طرح سوال از وزیر هم مطرح می شود، اما در این جا حادثه رخ داده مرتبط با فرسودگی ناوگان ریلی نبوده و بیشتر خطای انسانی است.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان