آخرین اخبار

7. آذر 1395 - 0:51   |   کد مطلب: 25389
عضو کمیسیون بهداشت و درمان گفت: ما نباید برای برون رفت از فضایی که ایجاد شده به بیان حرف ها و قیاس های نادرست بسنده کنیم و باید به دنبال راهکار اساسی مشکل آلودگی هوا باشیم.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ اواخر هفته گذشته معاون ابتکار در یک مصاحبه خبری، خیال همه را راحت کرد و گفت: "آلودگی هوا و مرگ و میر بر اثر آلودگی هوا مثل برف و کولاک طبیعی است و هیچ راه‌حلی هم ندارد!"

از این رو «عباسعلی پوربافرانی» عضو کمیسیون بهداشت و درمان در گفت و گو با خبرنگار رودآور و در واکنش به این اظهارات، گفت: مقایسه مرگ و میر در حوادث طبیعی هم حتی درست نیست چه اینکه ما بخواهیم پدیده ای مثل آلودگی هوا را این گونه به موضوعات دیگر ارتباط دهیم که حتی قابل مقایسه نیستند.

وی با اشاره به اینکه هر مسئله و موردی جایگاه خاص خود را دارد، اظهار کرد: ما نباید برای برون رفت از فضایی که ایجاد شده به بیان این گونه حرف ها و قیاس های نادرست بسنده کنیم و باید به دنبال راهکار اساسی مشکل آلودگی هوا باشیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان افزود: باید راه حلی پیدا کنیم که به کاهش آلودگی هوا کمک کند، به طور مثال اگر قرار صنایع خودرویی اصلاح و یا چاره ای برای کارخانه های آلاینده ساز اندیشیده شود، به دنبال آن راهکارها و اصلاحات برویم.

پوربافرانی تصریح کرد: اگر هم نیاز است شورای ترافیک کاری انجام دهد که حجم ترددها کاهش یابد به دنبال آن اقدامات برود و اینکه بیاییم مسائل را این گونه با هم مقایسه کنیم و به ویژه مرگ و میرها را، مقایسه ما مقایسه درستی نیست.

وی عنوان کرد: در حال حاضر کمیته ای در کمیسیون بهداشت و درمان برای پیگیری این گونه آلودگی های هوا تشکیل نشده است ولی موارد عنوان شده درباره آلودگی ها در کشور به طور کلی در دست پیگیری است.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان