آخرین اخبار

6. آذر 1395 - 23:42   |   کد مطلب: 25391
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه در مواقع افت فشار گاز در زمان برودت هوا، گاز مراکز دارای سوخت دوم محدوده شده تا گاز خانگی تأمین شود، گفت: گاز مصرفی نیروگاه مفتح و سه کارخانه سیمان در همدان محدود شده است.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، محمدمهدی مهدوی بعد از ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی استان همدان با اشاره به اینکه دمای هوا برودت شدید داشته اما هیچ‌گونه افت فشار گاز در استان رخ نداده است، اظهار کرد: همدان در موقعیت مناسبی از نظر اخذ انشعاب گاز دارد.

وی با بیان اینکه در مواقع افت فشار گاز در زمان برودت هوا، گاز مراکز دارای سوخت دوم محدوده شده تا گاز خانگی تأمین شود، ادامه داد: 76 نیروگاه گازسوز در کشور وجود دارد که یکی از آن‌ها در همدان است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان بابیان اینکه نیروگاه مفتح 5 تا 6 میلیون متر مکعب مصرف گاز دارد، افزود: میزان گاز نیروگاه‌ها در کشور مشخص بوده و با توجه به جانمایی نیروگاه‌ها برای گاز مصرفی آن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نیروگاه همدان در چهار روز گذشته میزان مصرف گاز خود را به‌ اندازه مصرف گرمایشی رساند، ادامه داد: هم‌اکنون در نیروگاه مفتح 300 هزار متر مکعب گاز مصرف شده و بقیه نیاز سوختی نیروگاه از طریق سوخت مازوت تأمین می‌شود.

مهدوی با بیان اینکه سه کارخانه سیمان به‌ عنوان مصرف‌کنندگان عمده گاز در استان که 750 تا 800 هزار مکعب مصرف گاز داشته‌اند نیز از سوخت دوم استفاده می‌کنند، ادامه داد: اکنون 40 هزار متر مکعب گاز برای مصرف گرمایشی این سه کارخانه سیمان استفاده می‌شود و بقیه نیاز آن‌ها از طریق سوخت‌های مایع تأمین‌ شده است.

وی با بیان اینکه در صورت امکان، گاز سیستم‎های دوگانه‌سوز محدود می‌شود، ادامه داد: در راستای کمک به گازرسانی به دیگر استان‌ها باید همکاری‌های لازم انجام شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان در خصوص افزایش قیمت گاز با بیان مجلس فصل گرم را هشت ماه و فصل سرد را چهار ماه مصوب کرده است، ادامه داد: از ابتدای سال تا اواخر آبان ماه هر متر مکعب گاز 150 تومان در نظر گرفته‌ شده است.

وی با بیان اینکه این مصوبه برای استانی‌های سردسیری مانند همدان منطقی و مناسب نیست، افزود: طبق بررسی‌ها در هشت ماه از سال میزان مصرف گاز در مناطق سردسیر بیشتر است و نرخ گاز باید کاهش پیدا کند.

مهدوی با تأکید بر اینکه برای استانی مانند همدان باید فصل سرد سال به 6 ماه ارتقا یابد، افزود: استان‌های گرمسیر با استان‌های سردسیر در بحث مصرف گاز باید تفاوتی داشته باشند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان