آخرین اخبار

6. آذر 1395 - 23:51   |   کد مطلب: 25396
رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه استان همدان خبر داد
سرشماری یک‌میلیون و 705 هزار و 508 نفر در همدان/ افزایش تعداد خانوارهای استان
رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه استان همدان گفت: یک‌میلیون و 705 هزار و 508 نفر در قالب 530 هزار و 661 خانوار در استان همدان سرشماری شده‌اند.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، اسکندر صیدایی ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان ضمن گرامیداشت هفته بسیج، در رابطه با سرشماری اظهار کرد: یک‌هزار و 400 نفر در قالب مامور سرشماری، کارشناس، کارشناس مسؤول، مدیر اجرایی شهرستان و استان و ... برای انجام سرشماری فعالیت کردند.

وی با اشاره به اینکه سرشماری در هر دو مرحله اینترنتی و حضور با قوت انجام شد، ادامه داد: بر اساس سرشماری انجام‌ شده جمعیت استان همدان یک‌میلیون و 705 هزار و 508 نفر در استان اعلام‌ شده و این عدد تا دو روز گذشته که سایت به‌ صورت اینترنتی فعالیت می‌کرد، ثبت شده است.

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه استان همدان با بیان اینکه جمعیت یک‌میلیون و 705 هزار و 508 نفر استان در قالب 530 هزار و 661 خانوار بوده است، بیان کرد: امکان عدم پاسخگویی یا غایب بودن یک درصد جمعیت وجود دارد.

وی با بیان اینکه همه سطوح استان برای انجام سرشماری کمک کردند، افزود: مأموران سرشماری حدود 40 روز برای انجام سرشماری در استان فعالیت کردند.

صیدایی با بیان اینکه 50 درصد اعتبارات حق‌الزحمه مأموران سرشماری ابلاغ شد، افزود: تاکنون به هر مأمور سرشماری یک‌میلیون تومان چک حق‌الزحمه داده‌ شده است.

وی با بیان اینکه تعداد خانوارهای استان بیشتر شده است، ادامه داد: نتیجه دو روز سرشماری اینترنتی که برای جامانده‌ها در نظر گرفته‌ شده بود را هنوز مرکز آمار به روی سایت نیاورده است.

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه استان همدان در ادامه به در دیدار با نوبخت معاون رئیس‌جمهور در هفته‌های اخیر اشاره کرد و افزود: وقتی موضوع عقد قرارداد 181 میلیارد تومان واحدهای تولیدی با بانک‌ها و واگذاری 22 پروژه دولتی به بخش خصوصی مطرح شد مورد تحسین ایشان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این دیدار مصوبات سفر ریاست‌ جمهوری برای استان از حیث نوع، مبلغ و اثرگذاری پروژه‌ها نیز مطرح شد، ادامه داد: معاون رئیس جمهور دستور تخصیص صد درصد مصوبات سفر ریاست جمهوری را داد و در این راستا تخصیص 500 میلیارد تومان برای پروژه‌های سفر ابلاغ شد.

صیدایی در ادامه به مسیر جاده سامن اشاره کرد و با بیان اینکه هفت کیلومتر جاده در این منطقه دارای حجم زیادی ترافیک و تصادفات جاده‌ای است، بیان کرد: برای رفع مشکل این پروژه نیز 7 میلیارد تومان ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه قانونگذار در تملک استانی، بخشی از اعتبارات را به‌ صورت نقدی و بخشی را به‌ صورت اسناد خزانه پیش‌بینی کرده است، ادامه داد: در سال جاری یک‌هزار و 861 پروژه در قالب کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها داشته‌ایم که این تعداد پروژه در قالب 389 موافقت‌نامه بوده و همه موافقت‌نامه‌ها تبادل شده‌اند.

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه استان همدان در ادامه در خصوص بحث اعتبارات دو درصد نفت افزود: مقرر شد صد درصد این اعتبارات تخصیص داده شود.

وی با بیان اینکه برای افرادی که در سال 94 بازنشسته شده‌اند، در قانون بودجه 95 عددی برای آن‌ها پیش‌بینی شد، بیان کرد: طلب بازنشستگان سال 94 به ترتیب تقدم زمانی پرداخت می‌شود به این صورت که اسامی بازنشستگان اول فروردین تا شهریور 94 به خزانه استان اعلام‌ شده و اسامی بازنشستگان شهریور تا پایان اسفند 94 به‌ محض رسیدن نقدینگی به استان پاداش خود را دریافت می‌کنند.

صیدایی در ادامه با اشاره به تفکیک اعتبارات اداره کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان، افزود: بر اساس قانون این دو اداره از هم جدا شدند و با وجود جدا شدن این دو اداره نیروها، فضاها و امکانات بر اساس مدیریت بین دو مجموعه کار خود را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: 31 هزار و 395 میلیون ریال اعتبار برای اداره راه و شهرسازی و 32 هزار و 962 میلیون ریال اعتبار برای راهداری در نظر گرفته‌ شده است.

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه همدان با بیان اینکه از جلسه گذشته شورای برنامه‌ریزی تا جلسه امروز تغییرات و جابجایی‌هایی در پروژه‌های کمیته برنامه‌ریزی انجام‌ شده است، بیان کرد: سه پروژه احداث کمربندی قروه، تملک زمین شهرداری دمق و احداث مصلی دمق تقاضا داشته‌اند جابجایی انجام شود که در این راستا طرح بحث انجام‌ شده و این فرآیند در حال پیگیری است.

وی در خصوص توزیع اعتبارات هزینه‌ای با اشاره به اینکه یکی از پروژه‌ها کمک به برگزاری اردوهای راهیان نور استان است، ادامه داد: سپاه در برگزاری اردوهای راهیان نور سهمی دارد و 2 هزار و 600 میلیون ریال سهم برای اوقاف در راستای کمک به برگزاری اردوهای راهیان نور در نظر گرفته‌ شده است.

صیدایی با اشاره به اینکه برای برگزاری مراسم روز خبرنگار 700 میلیون ریال برای خبرنگاران خانم در نظر گرفته‌شده است، بیان کرد: برای برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان یک میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده است.

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه استان همدان با بیان اینکه برای هفته پژوهش 90 میلیون تومان پیش‌بینی‌ شده است، افزود: برای اجاره یک سال ساختمان بنیاد نخبگان نیز 150 میلیون تومان پیش‌بینی‌شده است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان