آخرین اخبار

6. آذر 1395 - 20:56   |   کد مطلب: 25399
مدیر عامل شرکت گاز استان همدان گفت: باتوجه به برودت شدید هوا اما هیچ‌گونه افت فشار گاز در استان همدان رخ نداده است.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا، محمدمهدی مهدوی روز شنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان با اشاره به اینکه همدان در موقعیت مناسبی از نظر اخذ انشعاب گاز قرار دارد افزود: در مواقع افت فشار گاز در زمان برودت هوا، گاز مراکز دارای سوخت دوم محدود می شود تا گاز خانگی مورد نیاز تامین شود.
وی با بیان اینکه 76 نیروگاه گازسوز در کشور وجود دارد که یکی از آن‌ها در همدان است افزود: نیروگاه همدان در چهار روز گذشته میزان مصرف گاز خود را به‌ اندازه مصرف گرمایشی رسانده است و هم‌اکنون در نیروگاه مفتح 300 هزار متر مکعب گاز مصرف شده و بقیه نیاز سوختی نیروگاه از طریق سوخت مازوت تامین می‌شود.
وی تصریح کرد: سه کارخانه سیمان به‌ عنوان مصرف‌کنندگان عمده گاز در استان که 750 تا 800 هزار مکعب مصرف گاز داشته‌اند نیز از سوخت دوم استفاده می‌کنند و 40 هزار متر مکعب گاز برای مصرف گرمایشی این سه کارخانه سیمان استفاده می‌شود و بقیه نیاز آن‌ها از طریق سوخت‌های مایع تامین‌ شده است.
مهدوی با اشاره به افزایش قیمت بهای گاز مصرفی افزود: طبق بررسی‌ها در هشت ماه از سال میزان مصرف گاز در مناطق سردسیر بیشتر است و نرخ گاز باید کاهش پیدا کند.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان نیز گفت: کاهش شدید دمای همدان در نیمه نخست آذرماه امسال و رسیدن دما به 20 درجه سانتیگراد زیر صفر در 18 سال گذشته در این استان بی سابقه بوده است.
نادر پیرتاج افزود: سال 78 دمای هوای همدان در نیمه نخست آذرماه به 18 درجه سانتیگراد زیر صفر رسید و تا سال گذشته این کاهش دما تکرار نشد اما امسال دمای همدان در نیمه نخست آذرماه به 18 درجه سانتیگراد و دمای کبودراهنگ به 20 درجه سانتیگراد زیر صفر رسید.
آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه های مرتفع، رودخانه ها و پستی و بلندی های زیاد به شدت متغیر است، این استان زمستان های سرد، پر برف و باران و تابستان های معتدل دارد

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان