آخرین اخبار

8. آذر 1395 - 12:01   |   کد مطلب: 25427
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: در استان همدان به جز موقوفاتی همچون مساجد و حسینه ها، بیش از 500 موقوفه درآمدزا وجود دارد.

«حجت الاسلام محمد کاروند» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با گرامیداشت هفته وقف، گفت: بیشتر موقوفات استان همدان با نیت روضه خوانی، عزاداری سید الشهداء(ع) و همچنین در حوزه سلامت است.

وی با بیان اینکه تنوع نیت واقفان در سطح استان همدان بیش از 100 نیت است، اظهار کرد: موقوفات "سیف الدوله" در شهرستان ملایر، "امیرنظام" در شهرستان کبودراهنگ، "بهاء الملک" و "زنگنه" در شهرستان همدان و زبیده خاتون در لالجین از بزرگترین موقوفات استان همدان هستند که عمده این موقوقات با نیت خدمات اجتماعی از سوی صاحبان آن ها وقف شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان افزود: روز گذشته نیز سه وقف جدید در استان ثبت شد که این وقف های جدید یک آپارتمان در شهرستان نهاوند و دو مغازه در شهرستان همدان است.

حجت الاسلام کاروند با تأکید بر اینکه بهترین وقف، آن است که در راه رفع نیازهای روز جامعه انجام گیرد، تصریح کرد: امروزه وقف در راستای اشتغال و ازدواج جوانان، مباحث علمی و فناوری می تواند در راستای توسعه همگانی در استان و حتی کشور مؤثر باشد.

وی با اشاره به اینکه هنوز درباره وقف در راستای رفع نیازهای مردمی، نیازمندان و ایتام فاصله داریم، گفت: در حال حاضر این گونه وقف ها که برای رفع مشکلات مردم و به ویژه دستگیری از ایتام باشد در استان احساس می شود و می طلب نیت واقفان به این موضوعات نیز هدایت شوند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همچنین گفت: در استان همدان به جز موقوفاتی همچون مساجد و حسینه ها، بیش از 500 موقوفه درآمدزا وجود دارد.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان