آخرین اخبار

9. آذر 1395 - 22:52   |   کد مطلب: 25442
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی، تاکید بر حبس زدایی و قسطی کردن مهریه منجر به کاهش زندانیان مهریه در این استان شده است.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا؛ یداالله روحانی منش اظهار کرد: در حال حاضر 60 تن به علت ناتوانی در پرداخت مهریه در زندانهای همدان به سر می برند.وی اضافه کرد: آمارهای موجود گویای این است که سال گذشته در این مدت زمان 80 زندانی مهریه وجود داشت که امسال حدود 25 درصد شمار زندانیان مهریه کاهش داشته است.

وی تفاوت های فرهنگی و اجتماعی، اعتیاد، بیکاری و دخالت های والدین در زندگی زوجین را از مهمترین علت های زندانی شدن مرد خانواده دانست.
وی تاکید کرد: برخی از خانواده ها باور ندارند که مطالبه مهریه امری قانونی است و همچنان عنوان می کنند 'مهریه را چه کسی داده و چه کسی گرفته است'.
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان درباره دخالت والدین توضیح داد: به تازگی یک زوج که تنها چهار سال از زندگی مشترک آنها گذشته بود به دلیل دخالت والدین و تاکید زوجه بر نامناسب بودن شغل همسر از یکدیگر جدا شدند.
روحانی منش افزود: بیان کرد: این در حالی است که مرد خانواده در شغل خیاطی مشغول به کار بوده و زوجه با علم به این موضوع با وی ازدواج کرده است.
وی اظهار کرد: مهریه این زوج 150 سکه بهار آزادی بود که زوجه با دریافت 44 میلیون ریال به این زندگی پایان داد.
از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه 131 زندانی نیازمند جرائم غیرعمد این استان با بدهی 97 میلیارد و 307 میلیون ریال آزاد شدند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان