آخرین اخبار

9. آذر 1395 - 20:53   |   کد مطلب: 25443
نمایشگاه دستاورد های' وقف، چشمه همیشه جاری' روز سه شنبه در آستان مقدس امامزاده عبدالله همدان گشایش یافت .

 به گزارش رودآور به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان همدان در این باره گفت: دستاورد ها و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، عمرانی، اسناد وفقی، عکس های برگزیده جشنواره عکس وقف چشمه همیشه جاری در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.
حجت الاسلام سید حسن رضوی افزود: نمایشگاه دستاورد های وقف به مدت یک هفته در شبستان حضرت معصومه(س) برپا شده است و یک ایستگاه'همه واقف باشیم' نیز در این نمایشگاه برپا شده است.
وی با اشاره به اینکه در غرفه ای اقدامات فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه نمایش داده شده است افزود: در غرفه اسناد وقفی نیز وقفنامه های قدیمی به نمایش درآمده است.
حجت الاسلام رضوی با اشاره به دومین وقف نامه قدیمی استان همدان که مربوط به سال یک هزار و 118 هجری قمری است نیز در غرفه اسناد وفقی قرار دارد بیان کرد: این وقفنامه مربوط به روستایی در دامنه کوه الوند با نیت روشنایی برای امامزاده عبد الله(ع) است.
وی با بیان اینکه یکی از غرفه ها مربوط به اقدامات عمرانی اداره کل اوقاف و امور خیریه است،تاکید کرد: در این غرفه طرح های انجام شده در بقاع متبرکه و میزان هزینه کرد آنها به نمایش درآمده است.
معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه غرفه ای برای نمایش عکس های برگزیده جشنواره عکس وقف چشمه همیشه جاری در نظر گرفته شده است ادامه داد: وقف مربوط به انسان ها نیست چراکه موقوفاتی با نیت تهیه غذا برای حیوانات نیز وجود دارد.
وی با اشاره به غرفه کلاس های قرآنی ادامه داد: در این غرفه فعالیت های عمرانی کلاس های حضوری حفظ قرآن کریم و حفظ مجازی قرآن کریم به نمایش گذاشته شده است.
استان همدان دارای دو هزار و 831 موقوفه است که از این تعداد 735 موقوفه متعلق به شهرستان همدان است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان