آخرین اخبار

9. آذر 1395 - 22:57   |   کد مطلب: 25447
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: دستگاه های اجرایی این شهرستان بالغ بر 2 میلیارد ریال به اداره اوقاف و امور خیریه بدهی دارند که باید نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

 به گزارش به نقل از ایرنا؛ حجت الاسلام حسین قبادی روز سه شنبه در آیین برگزاری ویژه برنامه هفته وقف در شهرستان ملایر افزود: برای پرداخت بدهی های اداره ها و نهادهای اجرایی تاکنون توافق هایی انجام شده تا دستگاه هایی که اجاره بهای پایینی دارند، آن را پرداخت کنند و در این راستا سه دستگاه اجرایی نیز به دستگاه قضایی معرفی و حکم آنها نیز صادر شده است.

وی با بیان اینکه پرداخت بدهی نهادهای اجرایی و اجاره بهای موقوفه ها برای رفع معضلات و چالش های شهر هزینه می شود افزود: دستگاه های اجرایی در کنار اوقاف و امور خیریه بازوان توانمندی برای شهر هستند که می توانند برای توسعه شهر و خدمت به مردم گام بردارند.
حجت الاسلام قبادی همچنین با اشاره به تخریب و بازسازی اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) ملایر گفت: بزودی تعمیر و مرمت اورژانس فعلی این بیمارستان از محل موقوفه سیف الدوله با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال آغاز و اورژانس از وضعیت نامطلوب فعلی خارج می شود.
وی ادامه داد: عملیات ساخت اورژانس اصلی شهر ملایر نیز در محوطه بیمارستان امام حسین(ع) با زیربنای 9 هزارو 200 مترمربع با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال از محل موقوفه سیف الدوله آغاز شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر بیان کرد: طرح تجاری، مسکونی و اداری میدان جهاد ملایر نیز در هشت هزار مترمربع در دست اقدام است و سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
حجت الاسلام قبادی ادامه داد: تاکنون برای اجرای این طرح 20 میلیارد ریال هزینه شده و به همین میزان نیز اعتبار برای تکمیل و بهره برداری نهایی نیاز دارد و در حال حاضر دارای 60 درصد پیشرفت فیزیکی است.
وی گفت: طرح بزرگ هایپر سنتر واقع در مسکن مهر ملایر که از سال 92 کلنگ زنی شد نیازمند 120 میلیارد ریال اعتبار است که به دلیل نبود اعتبار این طرح متوقف شده و در حال رایزنی برای جذب سرمایه گذار هستیم.
وی در عین حال شهرداری و اوقاف و امور خیریه را بازوی توانمند برای توسعه شهر دانست و اظهار کرد: برای طرح احداث یک هزارو 500 واحد ویلایی در جاده سلامت ملایر با مشارکت شهرداری، اوقاف و یک سرمایه گذار رایزنی انجام شده ولی هنوز قرارداری منعقد نشده است.
حجت الاسلام قبادی همچنین به ثبت پنج وقف جدید در این شهرستان در سال جاری اشاره کرد و افزود: این وقف های جدید بیشتر در زمینه قرآنی و توسعه و کمک به بقاع متبرکه و فرهنگ اهل بیت (ع) انجام شده و تاکنون 2 مورد آن به ثبت رسیده است.
وی در عین حال چند برابر شدن اجاره موقوفه ها در ملایر را تکذیب کرد و گفت: بر اساس قانون ما موظف هستیم موقوفه ها را به نرخ عادله روز به اجاره واگذار کنیم، در حالیکه برای همه موقوفه ها ی موجود در ملایر اجاره بهایی معادل یک دهم تا یک پانزدهم قیمت کلی ملک در نظر گرفته شده که بسیار ناچیز است.
63.5 درصد از اراضی ملایر موقوفه است و این شهرستان دارای 150 موقوفه، حدود 30 هزار رقبه و 47 بقعه متبرکه است.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان