آخرین اخبار

13. آذر 1395 - 3:03   |   کد مطلب: 25482
رئیس سازمان صنعت و معدن همدان:
۱۵۲ میلیون دلار کالا از همدان صادر شد
رئیس سازمان صنعت و معدن همدان با اشاره به این که قبل از رفع تحریم‌ها همدان تنها به سه بانک خارجی ارتباط داشت که این تعداد در حال حاضر به ۸۹ بانک افزایش یافته است گفت: ۱۵۲ میلیون دلار کالا از همدان صادر شد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان، حمیدرضا متین ظهر امروز در جلسه قرارگاه اقتصادی مقاومتی استان همدان با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: در زمینه رونق تولید و تعیین تکلیف هفت هزار و 500 واحد تولیدی تعطیل کشور، در استان همدان نیز اقداماتی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان همدان 258 واحد از محل رونق تولید و 134 واحد به طور مستقیم تسهیلات دریافت کردند، گفت: در مجموع 392 فقره تسهیلات به مبلغ 191 میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی همدان پرداخت شده است.

متین با بیان اینکه تاکنون 102 جلسه ستاد تسهیل و 637 جلسه پیگیری مصوبات جلسه ستاد تسهیل در همدان برگزار شده است گفت: ستاد تسهیل همدان تاکنون 751 مورد مصوبه داشته که از این تعداد 340 مورد اجرایی شده و 271 مصوبه در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه 140 مصوبه به سبب عدم پیگیری و اجرا خارج از دستور قرار گرفت، عنوان کرد: یک واحد گندله‌سازی توسط شرکت صبانور با 89 درصد پیشرفت فیزیکی در دستور کار قرار گرفته و خرداد ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد که به تشکیل زنجیره مواد کشور کمک بسزایی می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به مدیریت هدفمند واردات در راستای تراز تجاری مثبت عنوان کرد: تراز تجاری استان مثبت بوده و 65 میلیون دلار است.

متین با اعلام اینکه براساس هدفگذاری صورت گرفته 167 میلیون دلار کالا باید از گمرک همدان صادر شود، عنوان کرد: تا پایان آبان ماه امسال 72 میلیون دلار کالا از گمرک همدان و 80 میلیون دلار کالا از سایر گمرکات کشور صادر شده است.

وی تکمیل طرح‌های صنعتی با پیشرفت بالای 60 درصد را از دیگر برنامه‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: هدف همدان 30 واحد بوده که 27 طرح مجوز دریافت کردند.

متین بیان کرد: تکمیل و راه‌اندازی 33 طرح بزرگ و ملی از دیگر برنامه‌های وزارت صنعت و معدن بود که استان همدان جز این طرح‌ها نبوده ولی در 30 ماهه دولت گذشته تنها دو هزار و 900 میلیارد تومان جواز تاسیس در همدان صادر شد که در این دولت به هشت هزار میلیارد تومان رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه اجرای 30 طرح صنعتی بزرگ در استان همدان آغاز شده است، عنوان کرد: در حال حاضر سرمایه‌گذاری در استان همدان نسبت به گذشته 178 درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: علاوه بر اعداد و تسهیلات استان همدان در حال حاضر 310 میلیون دلار پرونده آماده ارسال به صندوق وجود دارد که در صورت عقد قرارداد و امضای تفاهم‌نامه توسط بانک‌های عامل پرداخت خواهد شد.

متین با اشاره به اینکه در اسفند ماه 93 نزدیک به چهار هزار و 800 میلیارد تومان پروژه کلنگ‌زنی و افتتاح شد عنوان کرد: قبل از شروع مذاکرات ارتباط استان با سه بانک دنیا بود که براساس آمار هفته گذشته ارتباط بانکی با 89 بانک و 57 کشور برقرار شده است.

انتهای پیام/

 

 

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان