آخرین اخبار

18. آذر 1395 - 8:01   |   کد مطلب: 25509
ده نمکی خاطر نشان کرد: دنیا آبستن حوادث بسیار مهمی است و آنچه در 30 سال گذشته اتفاق افتاده نسبت به انچه پیش روی جوانان مخصوصا دانشجویان است بسیار ناچیز است، در سه دهه اخیر مسئله جنگ سرد بود اما امروز رویارویی ها به شدت در حال علنی شدن است و آنچه خود غربی ها تعبیر می کنند دنیا در آستانه جنگ جهانی سوم است.

به گزارش رودآور مسعود ده نمکی در گفتگو با خبری ثامن اظهار داشت: مسئله اصلی که به عهده نسل امروز مخصوصا دانشجوها است همان مسائل بعد از جنگ است، مسئله جنگ بخشی از مسئله است و نقل آن برای آیندگان یک بخش دیگر مسئله است.

ده نمکی بیان داشت: مسئولیت انتقال آنچه در جنگ رخ داد بر عهده دانشجویان هنرمند بسیجی است به تعبیری کربلا در کربلا می مانداگر زینب نبود، وظیفه نسل امروز هم همان کار حضرت زینب(س) است تا حماسه و رشادت های شهدایی را که روزی پشت همین نیمکت های می دانشگاه ها نشستند را منتقل کنند.

وی گفت: در غالب هنر می توان حماسه ها را علنی کرد و به تعبیر مقام معظم رهبری اگر این اندیشه ها در غالب هنر نگنجد ماندنی نیست، بسیاری از حماسه های شهدا که در غالب نثر و شعر گنجانده شده، سینه به سینه منتقل شده است.

کارگردان اخراجی ها افزود: اتفاقاتی که در هشت سال دفاع مقدس رخ داد در چند صد سال اخیر ایران بی سابقه است، چندی پیش عده ای بحث ایران باستان و ملی گرایی را مطرح کردند، در پاسخ به این ها میتوان گفت نقشه ایران که بسیار گسترده بود در هردوره بخش از آن از ایران جدا می شد اما زمانی که به دست جوانان این دوره افتاد همین نقشه ای بوده که هنوز هم است و تنها نسلی که نگذاشت این نقشه تغییر کند نسل فرزندان این ملت در هشت سال دفاع مقدس بوده است.

ده نمکی تاکید کرد: این افتخار خیلی بیشتر از افتخار اجداد ما است، که امروز برعکس شده و برخی ها به اسم ملی گرایی امروز را در برابر دیروز قرار میدهند اما باید گفت که اگر دیروزی ها بودند به احترام جوانان امروز این مرزو بوم بلند می شدند، اگر خدا به کوروش اذن می داد که امروز باشد به پای حسین فهمیده و همت ها و باکری ها تمام قد می ایستاد، چون کاری که این شهدا و رزمندگان کردند آنها نتوانستند انجام دهند.

کارگردان و نویسنده سینما بیان داشت: امروز می گویند دنیا تک قطبی است و این قطب تنها در برابر مردم ایران و جوانان این نسل احساس حقارت می کنند ، کاری که جوانان امروز ایران در علم و فناوری انجام می دهند و استقلالی که در به هم زدن بازی در جهان توسط  جوانان ایران انجام می شود کار بزرگی است.

وی بیان داشت: امروز دنیا تصمیم گرفته کشورها را تقسیم کند و هرکس هم که قاعده بازی آنها را قبول ندارد باید از بازی خارج شود، وقتی هانتینگتون جنگ تمدن ها رو طرح می کند می گویید همه تمدن ها نابود می شود و فقط یک تمدن در مقابل تمدن غرب می ایستد و آن هم تمدن اسلام است.البته منظور از تمدن اسلام ، تمدن اسلام امریکایی نیست بلکه تمدن اسلام ناب محمدی است.

ده نمکی خاطر نشان کرد: دنیا آبستن حوادث بسیار مهمی است و آنچه در 30 سال گذشته اتفاق افتاده نسبت به انچه پیش روی جوانان مخصوصا دانشجویان است بسیار ناچیز است، در سه دهه اخیر مسئله جنگ سرد بود اما امروز رویارویی ها به شدت در حال علنی شدن است وآنچه خود غربی ها تعبیر می کنند دنیا در آستانه جنگ جهانی سوم است.

وی تصریح کرد: تقابلی که امروز در سوریه شکل گرفته است به مفهوم نزدیک شدن تمام تفکر صهیونیست در کنار تفکر اُموی باز تولید تاریخ صدر اسلام است.

کارگردان اخراجی ها اظهار داشت: امروز اگر این مشابهت سازی ها، انجام شود به وضوح نشان می دهد که اتفاقاتی در حال رخ دادن است و باید مشخص شود در این مرز بندی در کجا قرار داریم که بتوانیم به آن افتخار کنیم اگر در شناخت این مرزبندی ها که همان بصیرت دیر بجنبیم بازی خواهیم خورد.

وی در پایان پاسخ به این سوال که آیا باز هم فیلم هایی با مفهوم دفاع مقدس خواهید ساخت و یا فیلمی در دستور کار دارید گفت: اگه قسمت شود باز هم ادای دین خواهیم کرد، در حال بررسی هستم.

 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان