آخرین اخبار

16. آذر 1395 - 23:52   |   کد مطلب: 25526
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان مطرح كرد
هزینه یک میلیارد تومانی بیمه‌ها در بخش تصادفات در همدان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:‌ گفت: ماهانه بیمه‌ها یک میلیارد تومان در بحث تصادفات در استان همدان هزینه می‌کنند.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، حبیب‌الله موسوی‌بهار ظهر امروز در همایش تبیین اهداف مجمع خیرین سلامت و آموزش و پرورش استان همدان اظهار کرد: اکنون بهترین فرصت برای بیان دغدغه‌هاست چرا که تصور می‌کنم بزرگترین مشکل ما دغدغه فرهنگی است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در پیشرفت اقتصادی، اجتماعی، صنعتی و ... فرهنگ آن ایجاد نشده است، خاطرنشان کرد:‌ در ایام محرم و صفر اینکه می‌بینیم به دنبال دسته‌های عزاداری کوهی از لیوان‌های یکبار مصرف در خیابان‌ها ریخته شده بسیار ناراحت کننده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه به هیأت‌های مذهبی و ... بارها تاکید کرده‌ایم که در مراسم‌های عزاداری از لیوان‌های یکبارمصرف کاغذی استفاده کنند تا سلامتی مردم به خطر نیافتد، افزود: باید در راستای رفتار درست فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ام‌الفساد سرطان‌ها سیگار است، گفت:‌ بیمارانی به مطبم مراجعه می‌کنند که شاید از بین 100 نفر یک یا دو نفر سیگاری نباشند.

موسوی‌بهار با بیان اینکه ابتلا به بیماری سرطان در بین خانواده‌های افراد سیگاری نیز دیده شده که باید در ترک مصرف سیگار فرهنگ‌سازی شود، به ساخت مرکز جامع سرطان اکنون خاطرنشان کرد:‌ برای این مرکز دو دستگاه رادیوتراپی با هزینه 17 میلیارد تومان در حال حمل به استان است.

وی با بیان اینکه 20 میلیارد تومان در ساخت این مرکز هزینه شده است، اظهار کرد:‌ می‌توان گفت 50 تا 60 میلیارد تومان برای این مرکز هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به وقوع تصادفات در اثر بی‌مبالاتی افراد با انتقاد به این وضعیت  تصریح کرد: افرادی که رفتار پرخطر دارند ما را مجبور به ساخت مراکزی نظیر مرکز جامع سرطان می‌کنند.

وی با بیان اینکه طبق تفاهم‌نامه با بیمه‌ها از مجروحان تصادفی در بیمارستان‌ها هزینه‌ای گرفته نمی‌شود، گفت: ما از طریق پرداخت حق بیمه خودرو و... هزینه بیماری که بی‌مبالاتی کرده را پرداخت می‌کنیم و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی جدی گرفته شود.

موسوی‌بهار با بیان اینکه ماهانه یک میلیارد تومان در استان همدان از سوی بیمه‌ها در بحث تصادفات هزینه می‌شود، خواستار توجه به این موضوع شد.

وی با اهمیت به آگاهی افراد، افزود: ‌خوشبختانه طی چند سال اخیر اقداماتی در خصوص عدم مصرف سیگار در مکان‌های عمومی شده اما نیاز به کار بیشتری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید به فرهنگ‌سازی در راستای قبیح‌سازی برخی رفتارها و جلوه کردن رفتارهای نیک، گفت:‌ بزرگترین خواسته ما از جامعه فرهنگی حرکت در راستای فرهنگ‌سازی در حوزه‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه واقعاً نمی‌دانم تا کی باید بیمارستان ساخت، افزود: دائماً از ما می‌پرسند که فلان بیمارستان کی ساخته می‌شود و مثلاً دستگاه سی تی اسکن و ... کی به استان وارد می‌شود؛ هر چند باید چنین امکاناتی باشد اما باید در زمینه آگاهی و فرهنگ بیشتر تلاش کرد.

موسوی‌بهار با بیان اینکه در برخی شاخص‌ها مانند کاهش مرگ و میر نوزادان و افزایش امید به زندگی در وضعیت خوبی قرار داریم اما در شاخص دهان و دندان وضعیت خوبی حاکم نیست، گفت:‌ از نمونه‌های موفقیت آسان در بخش سلامت، توجه به سلامت دندان است.

وی با بیان اینکه چند سال پیش در کشور سوئد دانشکده‌های دندانپزشکی تعطیل شد و به جای این مراکز چند مدرسه بهداشت دهان و دندان ایجاد شده است، افزود: آنها با برخورداری از دندان‌های سالم دانشکده‌ها را تعطیل کرده و اکنون به بهداشت دهان و دندان توجه می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان به جمع حاضر تاکید کرد:‌ در راستای فرهنگ‌سازی قدم بردارید و هر جا احساس شد که رفتار غیر بهداشتی و خلاف انجام می‌شود وارد شوید اما چکشی کار نکنید.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان