آخرین اخبار

19. آذر 1395 - 9:20   |   کد مطلب: 25540
معاون تهذیت حوزه علمیه تویسرکان گفت: برای اتصال به قطب عالم امکان تنها قرائت دعا در روزهای جمعه و یا روز میلاد ایشان کافی نیست چرا که باید هر روز و هر لحظه زنجیرهای اتصال محکمتر شود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ «حجت الاسلام مصطفی گودرزی» صبح امروز در مراسم "عید بیعت"که به مناسبت آغاز امامت امام زمان(عج) در مهدیه تویسرکان برگزار شد، گفت: در مفاتیح الجنان زیارتی خاص امام زمان (عج) بعد از دعای ندبه آمده است که سفارش شده هر روز این دعا قرائت شود.

وی با بیان اینکه این دعا عصاره تمام زیارت ها و ادعیه هایی است که درباره معیار شناخت و پیروی از بقیه الله آمده، اظهار کرد:  اینکه ما هر روز از خدا می خواهیم بر صاحب الزمان(عج) صلوات بفرستد علاوه بر آنکه نوعی بیعت هر روزه با این امام بزرگوار است، نشان می دهد که ما به دلیل بزرگی آن امام ظرفیت سلام دادن به ایشان را نداریم.

معاون تهذیت حوزه علمیه تویسرکان افزود: برای اتصال به قطب عالم امکان تنها قرائت دعا در روزهای جمعه و یا روز میلاد ایشان کافی نیست چرا که باید هر روز و هر لحظه زنجیرهای اتصال محکمتر شود.

حجت الاسلام گودرزی عنوان کرد: از خصوصیات این دعا آن است که نوعی تشرف در محضر آن حضرت است، به نوعی که هر روز فضای وجود و زندگی خودمان را با امام زمان(عج) نورانی می کنیم.

وی با تأکید بر اینکه آراستن شدن به نور مهدی (عج) یک فضیلت و نعمت بزرگی است که خدا به خواننده دعا عطا می کند، گفت: در این دعا آمده است که چگونه پیرو امام زمان(عج) باشیم و چگونه رفتار کنیم.

معاون تهذیت حوزه علمیه تویسرکان تصریح کرد: ایمان، تقوا، عمل به دستورات قرآن و منتظر بودن ما را در مسیر این امام بزرگوار قرار می دهد.

حجت الاسلام گودرزی عنوان کرد: یک منتظر واقعی گناه نمی کند و حلال و حرام را رعایت کرده و در همه حال از امام خود دفاع می کند، و این دفاع کردن جز با شناختن امام به دست نمی آید.

وی با بیان اینکه چگونه در این مسیر حرکت کنیم و ثابت قدم بمانیم، شرط اساسی است، تأکید کرد: استقامت در بیعتی که با امام زمان(عج) بسته ایم ارزشمند است و بیعتی به این محکمی که هر روز انجام می شود تا روز قیامت بر گردن است، چرا که نقل شده مؤمنان با امامشان محشور می شوند.

به گزارش رودآور قرائت دعای ندبه و مدیحه سرایی بخش های دیگری از این مراسم بود.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان