آخرین اخبار

21. آذر 1395 - 11:11   |   کد مطلب: 25586
پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان منتشر شد که در آن آمده است:این جشنواره اتفاقی تأثیرگذار در تقویم رویدادهای هنری جهان است.

به گزارش رودآور به نقل از ستاد خبری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان، در متن این پیام سید رضا صالحی امیری آمده است:

تلاش برای سعادت و نیک بختی کودکان و نوجوانان یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های ما در قبال فرزندان این مرزوبوم است و زبان هنر از مؤثرترین و گویاترین روش‌ها برای رشد آنان و ساختن آینده کشور عزیزمان محسوب می‌شود؛ به‌ویژه در روزگار حاضر که گسترش فناوری‌های ارتباطی، موجب تغییرات عمده‌ای در ارزش‌های حاکم بر جوامع شده و هویت‌های فرهنگی را با مخاطراتی مواجه نموده است.

انتقال میراث شایسته ایرانی اسلامی به نسل آینده از وظایف و رسالات اصلی اصحاب فرهنگ است و به مدد میراثی چون مهر و ایمان می‌توان آینده‌ای درخشان برای ایران اسلامی رقم زد.

بی‌تردید آنان که با بهره گرفتن از خلاقیت هنری، خیال و رؤیا را برای کودکان و نوجوانان باورپذیر می‌کنند، کاری سترگ در بارورسازی ذهن و تفکر این نسل انجام می‌دهند که ارزش والا و نیکو دارد.

بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار «مهر بر صحنه کودکی» بر آن است تا در فضایی صمیمی و سرشار از مهر و دوستی، صحنه‌هایی تأثیرگذار و شایسته در عرصه هنرهای نمایشی بیافریند؛ رویدادی که انتظار می‌رود شور و شعفی مثال‌زدنی در سالن‌های نمایش برپا کرده و فرزندان این سرزمین را به‌سوی هویت و اصالت خویش فراخواند.

هنر مردمی تئاتر و بخش‌های متنوع آن، به این جشنواره جایگاهی ویژه در میان موارد مشابه بین‌المللی بخشیده است تا پس از پشت سر گذاشتن ۲۲ دوره، به‌عنوان اتفاقی تأثیرگذار در تقویم رویدادهای مهم هنری جهان، جایگاهی درخور بیابد.

امیدوارم با تلاش هنرمندان تئاتر، جشن باشکوهی برای کودکان و نوجوانان این سرزمین برپا شود و تالارهای نمایش شاهد گرمایی شورآفرین از رهگذر برگزاری این جشنواره باشند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان