آخرین اخبار

22. آذر 1395 - 22:53   |   کد مطلب: 25599
مدیرکل هنرهای نمایشی کشور با بيان اينكه تبليغات جشنواره تئاتر كودك نسبت به سال گذشته افت دارد، گفت: امروز وقتی وارد شهر همدان شدم خیلی دنبال مشاهده تبلیغات جشنواره بودم که دیدم نسبت به سال سال قبل افت دارد که باید پیگیری شود دلیل این موضوع چیست؟

به گزارش رودآور؛ مهدی شفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه خوشبختانه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان یکی از جشنواره‌های با اهمیت و جریان‌ساز کشور است، اظهار کرد: حوزه تئاتر کودک و نوجوان حوزه بسیار مهم و تأثیرگذاری است و باید به آن توجه ویژه داشت.

وی با تأکید بر اینکه بسیار خرسندم جشنواره چند سالی است در همدان برگزار می‌شود، گفت: استان همدان قابلیت‌ها و اصالت‌های فرهنگی ویژه‌ای دارد و بسیار می‌تواند به غنای جشنواره کمک کند.

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور ادامه داد: نسل کودک و نوجوان ما نسلی است که تربیت و آموزش آن برای ما اهمیت دارد و امیدواریم جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ما بتواند با ترغیب هنرمندان برای تولید آثار ارزشمند در این حوزه در این راه گام موثری بردارد.

*جشنواره تئاتر کودک در همدان به بلوغ رسیده است

وی تصریح کرد: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان به بلوغی رسیده که ‌کاملا مشهود است و وجود بخش‌های تخصصی در این دوره از جشنواره نشان از همین بلوغ و پختگی دارد.

شفیعی به تفکیک بخش کودک، نوجوان و خردسال در این جشنواره اشاره کرد و گفت: این مسئله نشان دهنده این است که به این مهم توجه شده و وقوع این موارد اتفاقات خوبی است.

وی به بازگشایی نمایشگاه عکس و پوستر در حاشیه جشنواره اشاره کرد و افزود: هویت بصری گروه‌های نمایشی برای عرضه تولیدات آنها اهمیت دارد و گرافیک و پوستر و نمای بیرونی نیز بسیار اهمیت دارد.

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور با اشاره به کمرنگ بودن تبلیغات جشنواره بیست و سوم اضافه کرد: امروز وقتی وارد شهر همدان شدم خیلی دنبال مشاهده تبلیغات جشنواره بودم که دیدم نسبت به سال سال قبل افت دارد که باید پیگیری شود دلیل این موضوع چیست؟

وی به اهمیت نمایشگاه عکس اشاره کرد و گفت: حوزه عکس به این دلیل اهمیت دارد که نشان دهنده این است که چه اتفاقاتی در سال گذشته افتاده و آثار ارزشمندی که در این حوزه تولید شده را ماندگار می‌کند.

*مشکل در تأمین اعتبار جشنواره وجود ندارد

شفیعی در خصوص اعتبارات جشنواره نیز توضیحاتی داد و افزود: بخش عمده‌ای از اعتبارات چون کمک هزینه داوران، گروه‌های نمایشی، جوایز و بخش‌های اصلی جشنواره را وزارتخانه تأمین می‌کند و بخش مربوط به اسکان، تغذیه و هزینه‌های درون استانی را مدیریت همدان برعهده دارد.

وی با بیان اینکه مشکلی در تأمین اعتبار و هزینه کرد اعتبارات وزارتخانه‌ای نیست، خاطرنشان کرد: استانداری همدان نیز همکاری خوبی داشته و در بخش اعتبارات استانی نیز مشکلی نخواهد بود.

مدیرکل هنرهای نمایشی استان همدان یادآور شد: امیدوارم برای سال آینده ما یک ردیف اعتباری مشخصی در اعتبارات استان برای بخش پذیرایی، اسکان هنرمندان و تجهیز سالن‌های نمایش و ارتقای کیفی استانداردهای فنی سالن‌ها داشته باشیم تا شاهد اتفاقات بهتری در حوزه تئاتر باشیم.

وی در خصوص اعتبار جهانی جشنواره نیز بیان کرد: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان؛ بین‌المللی است و گروه‌ها و کمپانی‌های کودک و نوجوان این جشنواره را می‌شناسند و به نوعی آن را در برنامه‌های خود قرار داده‌اند به طوری که وقتی فراخوان جشنواره صادر می‌شود استقبال خوبی صورت می‌گیرد.

شفیعی با بیان اینکه فراخوان جشنواره تئاتر کودک در کشورهای مختلف می‌شود و حضور پررنگ مدیران کمپانی و گروه‌های نمایشی این جشنواره از قابلیت خارج از کشوری است که جشنواره پیدا کرده است.

*یکی از ظرفیت‌های همدان استقبال خوب مردم از جشنواره است

وی با اشاره به نگرانی‌هایی که در ابتدای برگزاری جشنواره بیست و سوم داشت، گفت: نگرانی‌ها در خصوص بودجه بود اما ورود خوبی شد و الان شاهد اتفاقات خوبی در جشنواره هستیم.

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور یکی از ظرفیت‌های همدان برای برگزاری جشنواره را استقبال خوب مردم از نمایش‌ها دانست و افزود: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مخاطب پای ثابت خود را پیدا کرده و از صبح که اجراها شروع شده سالن‌ها پاسخگوی جمعیت نبود که این موضوع به ما نشان می‌دهد جشنواره جای خود را در بین مردم باز کرده است؛ ما نیز هر کاری را برای بهتر برگزار کردن آن و عرضه مناسب آثار نمایشی در طی سال خواهیم کرد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه لازمه بهره‌مندی از ظرفیت مخاطبان ارزشمند تئاتر در همدان را ایجاد سالن‌های جدید و مجهز دانست و گفت: امیدواریم از جانب مدیریت استان همدان این موضوع جدی گرفته شود زیرا اگر ما سالن‌های بزرگتر و بهتری را برای اجرای نمایش‌ها داشته باشیم، می‌توان از این قابلیت جهانی جشنواره، بیشتر بهره ببریم.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان