آخرین اخبار

23. آذر 1395 - 23:14   |   کد مطلب: 25622
معاون ميراث فرهنگي استان همدان:
تورهاي اكوتوريسم در همدان تشكيل شود
معاون ميراث فرهنگي استان همدان با بيان اينكه بايد در بحث تشکیل تورهاي اکوتوریسم وارد شویم، گفت: مي‌توان از مناطق حفاظت شده در طول سال به مناسبت‌های مختلف بازدید كرده و در خلال آن آموزش تخصصی برای اقشار هدف ارائه شود.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، بهرام توتونچی بعد از ظهر امروز در جلسه هماهنگی اجرای پروژه‌های مشارکت جوامع در حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه موضوع آموزش در همه زمینه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: در احیای قنوات یکی از موارد کلیدی حریم آنهاست که مغفول مانده و توجهی به آن نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در ابتدای سال تشکیل انجمن‌های میراث فرهنگی در روستاهای هدف گردشگری را در برنامه قرار دادیم، افزود: اعلام آمادگی می‌کنیم که در روستاهای مستعد با برنامه‌ریزی و با توجه به استعدادها صنایع دستی را در اولویت قرار دهیم.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه باید در بحث تشکیل تورهای اکوتوریسم وارد شویم، افزود: می‌توان از مناطق حفاظت شده در طول سال به مناسبت‌های مختلف بازدید کرده و در خلال آن آموزش تخصصی برای اقشار هدف ارائه شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان نیز در رابطه با پروژه خانگرمز اظهار کرد: روش تحقیق اگر تغییر داده شود نتیجه و فرآیند مشخص و معین، نظام‌مند و کارآمد در اختیار جلسه و دستگاه‌های مربوطه قرار می‌گیرد.

حسن ظفری با بیان اینکه روش تحقیق در نظر گرفته شده شاید روش خوبی نباشد چراکه ارزیابی و احصا چالش‌ها نمی‌تواند ما را به یک برنامه برساند، ادامه داد: بنا نیست چالش‌ها بستری را برای جلب مشارکت محلی فراهم کند.

وی با بیان اینکه باید در مورد موضوع خانگرمز مهندسی مجدد کرده و بعد آن را اصلاح کنیم، افزود: کار ما عمدتاً نرم‌افزاری است و در کار نرم افرازی فرهنگسازی و ارتقای سطح دانش و آگاهی و اطلاعات عمومی جوامع محلی مد نظر است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با بیان اینکه بنیاد مسکن آمادگی همکاری با سازمان‌های مردم‌نهاد را دارد، بیان کرد: موضوع اکوتوریسم، گردشگری و کاشت گیاهان دارویی می‌تواند بستری را در زمینه برنامه‌های ما فراهم کرد که با هم‌افزایی می‌تواند نتیجه بهتری داشته باشد.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان در ادامه با بیان اینکه برای حفاظت از مناطق حفاظت شده بهتر است که مردم دخالت داده شوند، اظهار کرد: رویکرد منابع طبیعی و محیط زیست صیانت از عرصه‌های طبیعی و انفال است.

محمدرضا همتی با بیان اینکه در استان همدان کارگروهی تشکیل شده که موظف هستیم در دو سال منطقه خانگرمز را برای مدیریت جامع مشخص کرد، افزود: در خانگرمز و دیگر مناطق حفاظت شده باید حوزه الگویی مشخص کرد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان