آخرین اخبار

25. آذر 1395 - 23:07   |   کد مطلب: 25671
در دو روز پایانی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، 20 نمایش صحنه‌ای و خیابانی در همدان اجرا می‌شود.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، امروز در یک روز مانده به پایان جشنواره، هوای همدان برفی شد و اجراهای نمایش در سانس صبح، شاهد حضور تعداد تماشاگر کمتری بودند؛ امروز و فردا در دو روز پایانی جشنواره تئاتر کودک، 20 نمایش در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی به روی صحنه می‌رود، هر چند طبق اعلام سازمان هواشناسی شاهد کاهش دمای هوا طی دو روز آینده در همدان خواهیم بود.

در چهارمین روز جشنواره نمایش «کابوس همراه» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا رنجکش از اصفهان در بخش مسابقه نوجوان به مدت 60 دقیقه در سالن اصلی شهید آوینی اجرا می‌شود.

«اورکت» کاری از سیجونگ یون از کره‌ جنوبی در بخش تئاتر بین‌الملل در سالن تئاتر شهر، «مورچه ای به نام موری» اثری از محمد جهان‌پا از مشهد در سالن اصلی بوعلی به روی صحنه می‌رود.

«دفتر من خیال من خوشا به روز و حال من» نام تئاتری است که در روز چهارم اجراها در پلاتوی بوعلی به کارگردانی محمدطالبی و نوشته مسعود طاهری عضد به روی صحنه می‌رود.

پلاتوی عبادی در این روز پذیرای نمایش «کارناوال خزنده» اثری از شیوا گرینگر از آلمان است که در بخش بین‌الملل بیست و سومین دوره از جشنواره اجرا خواهد شد.

«یک سیب برای دو نفر» به کارگردانی حمید ملاحسینی از تهران در سالن فجر، «کاغذ پاره‌ها» کاری از امیرمحمد انصافی در سالن نمایش اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر نمایش‌های این روز خواهد بود.

«جادوگر شهر زباله‌ها» اثری از میثم سرآبادانی، «چرا بارون نمیاد» به کارگردانی مریم مهدی‌پور و «شما بگید» کاری از میلاد حسین‌زاده سه نمایش خیابانی روز چهارم است که همچون روزهای گذشته در محوطه مجتمع شهید آوینی اجرا می‌شود.

در روز جمعه و پایانی جشنواره تئاتر کودک، «حقایق شیفت شب»، «وقایع شیفت روز» به کارگردانی رضا حسینی در سالن اصلی آوینی به روی صحنه خواهد رفت.

«کدوزری» عنوان نمایشی است که در پلاتوی تئاتر شهر برای علاقمندان به تئاتر در بخش نوجوان اجرا می‌شود و در همان روز پلاتوی بوعلی پذیرای هنرمندان نمایش «رنگ رنگ سیاه و سفید با خشم» به کارگردانی مانوئل ماسر از آلمان در بخش بین‌الملل است.

«عروسک‌های سیار» کاری از الکسی مرکوشف از چک در پلاتوی عبادی، «حسنی و لوبیای سحرآمیز» از نرگس شیرزادی نژاد در سالن فجر و «بوق بوق» اثری از مریم مهدی‌پور در سالن نمایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر نمایش‌های روز پایانی است.

در روز جمعه نمایش «شهر توقالی» به کارگردانی مژگان بهمدی و الهام ابراهیم‌زاده از مشهد در سالن مهدیه به روی صحنه می‌رود، نمایش‌های خیابانی روز پایانی با عناوین «این همه من» از بهداد بلیغ‌فر، «نگاه خط خطی» به کارگردانی رضا بهرامی و «عروسک‌های موزون» کاری از الکساندر گراف از روسیه برای علاقمندان به نمایش‌های خیابانی اجرا می‌شود.‌

بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان که از 22 آذرماه در همدان آغاز شده و تا 27 آذر ماه در حال برگزاری است؛ اختتامیه این جشنواره نیز روز شنبه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان