آخرین اخبار

22. آذر 1395 - 23:23   |   کد مطلب: 25732
رئیس پلیس راه استان همدان گفت: نصب ۵۴ دستگاه دوربین کنترل سرعت غیرمجاز در سطح جاده‌های استان همدان در حال انجام است که تا پایان امسال به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

به گزارشرودآور ؛ سرهنگ رضا عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان با اشاره به اجرای طرح زمستانی پلیس راه اظهار داشت: در گردنه‌های برف‌گیر و صعب‌العبور استان همدان در زمستان از جمله گردنه اسدآباد، آوج و همه‌کسی 18 تیم گشت پلیس راه به صورت شبانه‌روزی مستقر شدند.

وی افزود: این‌ تیم‌ها با حضور 180 نفر به صورت شبانه‌روزی فعال هستند و در راستای بازگشایی راه‌ها، کنترل خودروها نسبت به همراه داشتن تجهیزات زمستانی اعم از زنجیرچرخ، برف پاک‌کن سالم، بخاری و سیستم فنی خودرو را برعهده دارند.

رئیس پلیس راه استان همدان بیان کرد: همچنین دو شیفیت کاری پلیس راه نیز شامل 90 تیم گشت روزانه کنترل محورهای مواصلاتی استان همدان را برعهده دارند.

وی گفت: در زمستان سال گذشته میزان تصادفات فوتی در محورهای استان همدان 5 درصد کاهش داشت در حالی که متوسط کشوری دو درصد کاهش گزارش شده بود.

عزیزی با بیان اینکه کاهش میزان تصادفات در استان همدان از میانگین کشوری بیشتر کاهش یافته است، افزود: واژگونی خودرو بیشترین عامل تصادفات رانندگی در محورهای مواصلاتی استان همدان بوده است.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از تکنولوژی برای جلوگیری از بروز تخلفات و حوادث رانندگی اظهار داشت: نصب 54 دوربین کنترل سرعت غیرمجاز در سطح جاده‌های استان همدان در حال انجام است که تا پایان امسال به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

رئیس پلیس راه استان همدان تصریح کرد: این دوربین‌ها با نصب در ابتدا و انتهای محورهای مواصلاتی توانایی ثبت سرعت لحظه‌ای و سرعت متوسط خودروها را دارند و دیگر رانندگان نمی‌توانند با انجام ترفند کاهش سرعت حین رسیدن به دوربین‌های ثبت سرعت در جاده‌ها از اعمال قانون فرار کنند.

وی عنوان کرد: با استفاده از این تجهیزات میزان فاصله زمانی بین دو دوربین در جاده و سرعت متوسط خودرو محاسبه شده و در صورت بالاتر بودن از میزان استاندارد راننده متخلف مشمول جریمه می‌شود.

عزیزی افزایش نرخ جرائم رانندگی را در کاهش تخلفات و تصادفات مؤثر دانست و افزود: افزایش ریالی جریمه‌ها سبب کم شدن تعداد تخلفات شده است اما همچنان عملکرد بالاست.

وی درباره به توقیف خودروهای بالای یک میلیون تومان خلافی گفت: میزان توقیف خودروهای متخلف دو درصد افزایش یافته است اما توقیف موتورسیکلت‌های متخلف چهار درصد کاهش داشته است که عامل آن برودت هوا و کاهش استفاده از این نوع وسیله نقلیه است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان