آخرین اخبار

2. دى 1395 - 20:35   |   کد مطلب: 25808
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: جشنواره زمستانی باید برای همدان خروجی داشته باشد.

به گزارش رودآور؛ علی مالمیر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، در خصوص عدم برگزاری جشنواره زمستانی برای معرفی ظرفیت‌ها و زیبایی‌های فصل پاییز و زمستان همدان اظهار کرد: در ابتدا این سوال پیش می‌آید که در سال‌هایی که جشنواره زمستانی برگزار می‌شد، مخاطبان آن چه کسانی بودند و خروجی کار برای استان چه عوایدی داشته است؟!

وی با بیان اینکه رویدادی که برای آن وقت و انرژی صرف شود، اما برای استان خروجی نداشته باشد، به طور حتم اثربخشی نخواهد داشت؛ اضافه کرد: ما باید ببینیم مخاطب بازار هدف گردشگری ما کیست و برای آن مخاطب برنامه داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان ادامه داد: ما نباید برای خودمان که داخل استان هستیم، برنامه بگذاریم و این همه هزینه، وقت و انرژی را صرف مخاطبانی کنیم که خود در این شهر زندگی می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه علاقمندی ما برای برگزاری رویدادهای بزرگی چون جهانی شدن لاله‌جین و جشنواره بین‌المللی است، گفت: جشنواره زمستانی هم باید به نحوی باشد که بتواند خارج از استان، گردشگر جذب کند و در این صورت برنامه‌ای مطلوب خواهد بود.

مالمیر یادآور شد: اگر بخش خصوصی جشنواره‌ای برگزار کند که خروجی آن بتواند مخاطبانی از خارج استان را وارد همدان کند، ما آماده همکاری هستیم و هماهنگی‌های اداری و کمک‌های مالی را دریغ نخواهیم کرد.

وی اضافه کرد: به لحاظ منطقی و قانونی نمی‌توان از اعتبارات دولتی برای جشنواره‌ای که خروجی نداشته باشد هزینه کرد و بدهی و تعهد ایجاد کنیم در حالی که چنین اعتبار دولتی هم اکنون نداریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با اشاره به حمایت و استقبال از بخش خصوصی گفت: جشنواره زمستانی رویدادی است که می‌تواند با ورود بخش خصوصی و حمایت میراث فرهنگی پیش رود.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان