آخرین اخبار

1. دى 1395 - 20:40   |   کد مطلب: 25814
مدیرکل میراث فرهنگی همدان از حضور راهنمایان گردشگری جهان در پايتخت تاريخ و تمدن ايران‌زمين در بهمن ماه خبر داد و گفت: آمادگی لازم برای میزبانی از مهمانان کنوانسیون جهانی در همدان فراهم شده است.

به گزارش رودآور؛ علی مالمیر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: با مطالعه بازار هدف گردشگری همدان و توجه به ظرفیت‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی آن، به این نتیجه می‌رسیم که یکی از مهمترین بازارهای هدف این منطقه، تقویت گردشگری خارجی است.

وی با بیان اینکه برای جذب گردشگران خارجی چند راهبرد مورد هدف قرار دارد، گفت: یکی از این راهبردها پیگیری ثبت جهانی آثار است که با ایجاد برند و شناساندن استان همدان، بازار جذب مخاطب در خارج از کشور به صورت میان‌بر، اثربخش و با هزینه پایین‌تر از شیوه‌های دیگر برای معرفی استان فراهم خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان یادآور شد: یکی از این راهبردها که باید در آینده به آنها بپردازیم و در اهداف سازمان تعریف شده است، تولید محتوا در خصوص استان در فضای مجازی است.

وی یکی دیگر از راهبردهای معرفی ظرفیت‌های استان را برگزاری رویدادهای بین‌المللی دانست و اضافه کرد: هفدهمین کنوانسیون راهنمایان گردشگری جهانی با همت کانون راهنمایان گردشگری کشور برگزار خواهد شد که ایران میزبان جلسه سال 2017 این کنوانسیون است.

مالمیر خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت و جایگاه کانون راهنمایان گردشگری همدان و استقبال سازمان میراث فرهنگی از میزبانی مهمانان کنوانسیون، همدان نیز به عنوان یکی از استان‌های میزبان این رویداد جهانی معرفی شده است.

وی با بیان اینکه پنج تا 6 استان میزبانی از میهمانان این کنوانسیون را خواهند داشت، افزود: این میهمانان چه قبل از برنامه اصلی خود در تهران و چه بعد از آن، از این استان‌ها بازدید خواهند کرد که همدان نیز در این برنامه گنجانده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به اینکه افراد حاضر در این کنوانسیون برای حضور در هر شهری در ایران خود اقدام به ثبت‌ نام کرده‌اند، گفت: خوشبختانه استقبال از این موضوع، بسیار زیاد بود به طوری که از 17 کشور اروپایی و آمریکا برای این سفر ثبت‌ نام کرده‌اند.

وی از حضور راهنمایان گردشگری جهان در ماه بهمن در همدان خبر داد و بیان کرد: بدین منظور جلسات هماهنگی‌ برگزار شده و طی هماهنگی با کانون راهنمایان گردشگری و بخش خصوصی، تفاهمنامه انجمن راهنمایان گردشگری با هتل انجام گرفته است.

مالمیر با تأکید بر اینکه امروز همدان از سایر استان‌ها پیشگام‌ است، گفت: معاونت گردشگری و سایر بخش‌ها نیز به آمادگی همدان و پیشرو بودن این استان اذعان دارند که امیدواریم میزبان خوبی در این زمینه باشیم.

وی با بیان اینکه مقرر شده استان‌های درگیر در این رویداد جهانی جلسه‌ای در تهران داشته باشند، تصریح کرد: این جلسه چند روز دیگر برگزار می‌شود و خود استان نیز مقدمات لازم را فراهم خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان خاطرنشان کرد: با توجه به حضور کوتاه‌مدت میهمانان خارجی در همدان و تنوع جاذبه‌های این استان حتی در فصل سرما، برای معرفی و شناساندن همه جاذبه‌ها به میهمانان نمایشگاهی برپا خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم از این فرصت برای معرفی همدان استفاده کنیم، گفت: همدان قابلیت برگزاری رویدادهای بین‌المللی را در این فصل دارد و زیرساخت‌های آن موجود است تا این شهر را به فعالان و متخصصان حوزه گردشگری که چشمان تیزبینی دارند، معرفی کنیم.

مالمیر در پایان با تأکید بر اینکه اعتقاد به ضعیف بودن زیرساخت‌های گردشگری همدان ندارم، یادآور شد: زیرساخت‌های گردشگری همدان جا برای تقویت دارد و این به معنای ضعیف بودن زیرساخت‌ها نیست.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان