آخرین اخبار

7. دى 1395 - 14:14   |   کد مطلب: 25897
کارشناس مسائل سیاسی کشورمان با بیان اینکه فاصله های سال های تنها 1296تا سال 1298 انگلیسی ها با تحمیل یک قحطی عمومی علیه ایرانیان، در حدود 9میلیون نفر از 21میلیون نفری ایران را از بین بردند، گفت: فیلم یتیم خانه ایران، هلوکاست ملت ما یا همان جنایت غربی ها با محوریت انگلیس را برای مردم این عصر به خوبی به نمایش گذاشته است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ فیلم سینمایی یتیم خانه ایران، که چند ماه پیش گویا به دلیل فشارهای دولت انگلیس بر دستگاه دیپلماسی ما اجازه اکران نداشت، خوشبختانه با دستور رئیس قوه قضائیه در آن روزها مجوز نمایش آن صادر شد و اکنون چند ماهی که بر روی پرده های سینمای کشور خودنمایی می کند، فیلمی که از هلوکاست واقعی پرده برداشته است.

از این رو به گفت و گو یا یک کارشناس مسائل سیاسی کشور که در زمینه مسائل تاریخی نیز دستی بر آتش دارد پرداختم.

«سیدامین موسوی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، درباره این فیلم تاریخی، گفت: جریان فیلم یتیم خانه ایران برگرفته از یک حادثه ای است که توسط دولت های زورگوی جهان بر کشور تحمیل شده است.

وی اظهار کرد: داستان فیلم از این قرار است که در سال 1296تا سال 1298 انگلیسی ها که خود را محور جهان می دانستند به صحنه مبارزه علیه ملت هایی با شرایط خاص و ویژگی های ممتاز همچون ایران آمدند تا منابع انرژی این کشور را چپاول کنند و یک قحطی به تمام معنا بر ملت ما تحمیل کردند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: در آن روزها منابع غذایی کشور ما را بردند و از آن طرف مانع ورود مواد غذایی به ایران شدند و در حقیقت یک بیماری غذایی، یک گرانی و تورم را رقم زدند که پس از آن بیماری وبای عمومی و کمبود مواد غذایی دو گروه از مردم را به کام مرگ کشاند.

موسوی تصریح کرد: افراد مسن یعنی همان پیرزن ها و پیرمردها که از نظر شرایط جسمی وضعیت مناسبی نداشتند و کودکانی که استقامت کمتری داشتند، دو گروه آسیب پذیر در برابر این قحطی تحمیلی بودند که از بین رفتند و فوت کردند.

وی با بیان اینکه در آن سال ها و در حدود 9میلیون نفر از 21میلیون نفری ایران  یعنی 43 درصد از ایرانی ها از بین رفتند، گفت: و این گونه جمعیت کشور ما به شدت تقلیل پیدا کرد و این یک نسل کشی بود که توسط انگلیس ها انجام گرفت تا از این مقوله برای تضعیف ایران استفاده کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی کشور افزود: انگلیس خبیث در فاصله جنگ های اول و دوم بهره لازم را از ملت ایران ببرد تا به صورت ریشه ای بر ایران ضربه بزند و این موضوع به زیبایی توسط کارگردان فیلم سینمایی کشورمان در قالب یتیم خانه ایران به تصویر کشیده شد.

موسوی تأکید کرد: یتیم خانه ایران هلوکاست ایرانیان یا همان جنایت غربی ها با محوریت انگلیس را برای مردم این عصر به خوبی به نمایش گذاشته است.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان