آخرین اخبار

9. دى 1395 - 22:33   |   کد مطلب: 25913
جشنواره غذاي انجمن خیریه پویندگان مهر با هدف کسب درآمد برای افراد نیازمند برگزار می‌شود.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان،‌ در طول سال با جشنواره‌ها و همایش‌های مختلف با موضوعات و اهداف متنوع آشنا می‌شویم و گاهی به نقد و بررسی آنها می‌پردازیم، یا حتی نتایج آنها را به چالش می‌کشیم که آیا با صرف هزینه‌ها، جشنواره به اهداف لازم دست پیدا کرده است یا نه؟ بگذریم از هزینه‌ها و خرج‌های هنگفتی که برای برگزاری این جشنواره‌ها در اقصی نقاط ایران صرف می‌شود و خروجی آن می‌شود مأموریت و رزومه‌ کاری برای عده‌ای.

اما گاهی در محافل و رسانه‌ها نام جشنواره‌هایی به گوش می‌خورد که به نفع نیازمندان بوده و رفع بخشی از نیاز و احتیاج افراد بی‌بضاعت توسط خیرین را رفع می‌کند، افراد خیری هستند که تمام هزینه‌ها را از جیب خود پرداخت می‌کنند تا جشنواره راه بیافتد، بعد سود حاصله را خرج مستمندان می‌کنند، شاید این کار جز زحمت و خستگی عایدی برای این افراد نداشته باشد اما به قول خودشان چه زحمتی شیرین‌تر از کار در راه خدا؛

یکی از این جشنواره‌ها،‌ جشنواره غذایی است که به همت انجمن خیریه پویندگان مهر و کانون اسلامی خواهران برگزار خواهد شد و برای آشنایی با این برنامه و اهداف انجمن به سراغ مدیر و موسس این مرکز رفته و به گفت‌و‌گو نشستم.

زهرا مصباحی،‌ کارمند بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه  14 سال از شروع فعالیتش در این مرکز از زمان راه‌اندازی تاکنون می‌گذرد اظهار کرد: در سال 81 یک گروه خیریه کوچک راه‌اندازی شد و بعدها در سال 83 به ثبت رسید و مجوز کار را به شکل قانونی گرفت.

وی با اشاره به اهداف تأسیس مرکز خیریه پویندگان مهر افزود: هدف زیر پوشش قرار دادن زنان بد و بی‌سرپرست،‌ بررسی و پیگیری بیماری افراد نیازمند،‌ ساخت و تعمیر منزل و پرداخت وام قرض‌الحسنه است.

مدیر انجمن خیریه پویندگان مهر با بیان اینکه در این انجمن یک گروه تحقیق برای شناسایی افراد بی‌بضاعت وجود دارد گفت: 100 خانوار زیر پوشش این انجمن بوده و کمک‌های ما بسته با نیاز و مشکلات خانواده‌ها با همدیگر متفاوت است به طوری که به شکل نقدی و غیر نقدی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه بسته‌های حمایتی ما در ماه رمضان اقلامی مانند گوشت،‌ خواروبار،‌ انواع مواد خوارکی،‌ لباس برای عید نوروز،‌ بازگشایی مدرسه و سبد کالا است، تعداد افراد خیری که به در قالب نقدی یاری‌رسان این مجموعه هستند را چهارصد نفر خواند و یادآور شد: تعداد بیست نفر نیز بدون هیچ مزدی در این انجمن من را همراهی می‌کنند.

مصباحی افزود: ساختمان انجمن نیز توسط یک فرد خیر خریداری شده است و روزهای زوج از ساعت 9 تا 11 در دفتر هستیم و کارهای رسیدگی و پاسخگویی به افراد نیازمند را انجام می‌دهیم، مابقی کارها در خانه هر یک از خیرین صورت می‌گیرد و پیگیری می‌شود.

وی به جشنواره غذا که قرار است با همکاری کانون اسلامی خواهران و در همین محل برگزار شود اشاره کرد و گفت: این جشنواره با هدف کسب درآمد برای افراد نیازمند برگزار می‌شود و خانم‌ها در دو گروه به عرضه غذا می‌‌پردازند.

مدیر انجمن خیریه پویندگان مهر ادامه داد: در یک گروه 30 درصد از سود فروش غذاها در اختیار انجمن قرار گرفته و در گروه دیگر که پخت آش را برعهده دارند سود فروش به انجمن سپرده می‌شود.

وی اظهار کرد: مرغ‌ترش،‌ جوجه کباب،‌ پیراشکی گوشت،‌ کیک مرغ،‌ کوفته،‌ انواع سوپ‌ها،‌ کشک بادمجان،‌ دلمه‌ها،‌ مربای کدو،‌ تمشک،‌ شاه‌توت،‌ انواع ترشیجات و شوریجات،‌ انواع لواشک‌ها،‌ رب آلو، انار و گوجه‌فرنگی، سرکه سیب و انگور،‌ گوشت گرم بلدرچین،‌ میوه خشک و ... در این جشنواره عرضه می‌شود.

مصباحی با بیان اینکه به شیوه‌های مختلف کار تبلیغات را برای حضور گرم مردم خیر و شرکت در خرید این غذاها انجام داده‌ایم افزود: امیدوارم که مردم خیر همدان استقبال خوبی از این جشنواره غذا بکنند و ما را برای برگزاری این قبیل جشنواره‌ها دلگرم کنند زیرا همه باید دست در دست هم به همشهری و هموطن نیازمند خود کمک کنیم و گره از مشکلاتشان باز کنیم.

وی کمک به خلق خدا را عاملی برای خیر و برکت بسیار در زندگی افراد خیر دانست و ادامه داد: خود من اعتقاد دارم خیر و برکتی که در زندگی دارم و مخاطراتی که در زندگی از سر من و خانواده‌ام گذشته همه و همه به خاطر قدم برداشتن در این مسیر و همراهی کردن افراد نیازمند بوده است.

این بانوی خیر اعتیاد را بیشترین و بزرگترین معضل خانواده‌های مراجعه‌کننده و حتی تحت حمایت انجمن دانست و خاطرنشان کرد: مسؤولان باید در هر حوزه و بخشی به شکل جدی و عمقی به ریشه‌ کردن معضل اعتیاد بپردازند.

وی یادآور شد: بیکاری ریشه همه معضلات و آسیب‌های اجتماعی خصوصا اعتیاد است. اگر پدر و یا جوان خانواده کار و حرفه‌ای داشته باشد مشغول است و به فکر کارهای بیهوده نمی‌افتد.

مصباحی به برگزاری کلاس‌های مشاوره برای زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست و کلاس‌های آموزشی خیاطی و آشپزی اشاره کرد و اظهار کرد: کمک به تنهایی دردی از این افراد دوا نمی‌کند بله باید ماهیگری را یاد داد باید حرفه و شغلی یاد بگیرند و خود به دنبال کسب درآمد باشند.

مصباحی با بیان اینکه مسؤولان باید پای کار بیایند ادامه داد: متأسفانه هر روز شاهد گسترش و پیشرفت معضلات اجتماعی آن هم به شکل حادتر و وخیم‌تر هستیم، با حرف و شعار هیچ‌وقت نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود و حل این مسائل نیازمند همدلی و کمک افراد جامعه است.

حال که در گوشه و کنار این شهر هر از چندگاهی از کمک‌های افرادی خیر به شیوه‌ها و روش های مختلف می‌شنویم می‌فهمیم هموز انسانیت زنده است و هستند دستانی که برای باز کردن گره‌ای دراز می‌شود و قلبهایی که برای درد این افراد می‌لرزد.

کاش و هزاران کاش که این تلنگری می‌شد برای مسؤولان و صاحب منصبان این شهر که شب را آسوده و با شکم سیر سر بر بالین می گذارند و شاید تنها دغدغه فکریشان پرداختن به موضوعاتی برای رسیدن به یک پست و مقام بالاتر با منافع مالی و قدرتی بیشتر است. تلنگری که آنها را از خواب خرگوشی بیدار می‌کرد و با چشمانی بازتر و با شجاعت بیشتر و بدون محافظه‌کاری کمر همت برای برطرف کردن مشکلات مردم برمی‌داشتند.

============

الهام شهابی

===========

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان