آخرین اخبار

10. دى 1395 - 14:51   |   کد مطلب: 25932
مدیر عامل محترم صندوق کارآفرینی کشور با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون یک هزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای خرد و کوچک پرداخت شده است، گفت: با توجه به جمعیت بالای جوانان در کشور به طور طبیعی منابع مالی به اندازه ای که بتوانیم از همه آنان حمایت مالی داشته باشیم فراهم نیست.

«اصغر نوراله زاده» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ در جریان بازدید از کارگاه های کوچک و زودبازده تویسرکان گفت: از ابتدای سال تاکنون یک هزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای خرد و کوچک و بخشی هم تسهیلات ازدواج از طرف صندوق به متقاضیان پرداخت شده است.

 

وی اظهار کرد: عمده نگرش ما این است تا بتوانیم از کسب و کارهای خورد به ویژه کسب و کارهای خانگی که به شکل شبکه ای کار می کنند حمایت مالی کنیم، به ویژه آنانی که نگاهشان به بازار است و می توانند فعالیت خوبی در راستای تولید محصولاتی داشته باشند که در بازار داخلی به فروش می رسد.

مدیر عامل محترم صندوق کارآفرینی کشور افزود: از آنجا که بیشترین مشکلات این گونه واحدهای تولیدی مرتبط با بازار فروش است تصمیم بر آن است تا حمایت های ما هم در این راستا بیشتر شود.

نوراله زاده همچنین عنوان کرد: در استان همدان نزدیک به 18 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای خرد و کوچک از ابتدای سال تاکنون پرداخت شده است که یک میلیارد و 100 میلیون تومان آن سهم متقاضیان تویسرکانی بوده است.

وی با بیان اینکه عمده این تسهیلات برای کسب و کارهای خرد و کوچک بوده است، تصریح کرد: مهمترین دغدغه ای که داریم آن است که با توجه به جمعیت بسیار جوان کشور چگونه برنامه ریزی شود تا منابع مالی حمایت از آنان تأمین شود، یعنی جمعیت جوان یک فرصت بسیار استثنایی برای کشور است اما به طور طبیعی منابع مالی به اندازه ای که بتوانیم از همه این جوانان حمایت مالی داشته باشیم فراهم نیست.

مدیر عامل محترم صندوق کارآفرینی کشور گفت: برای رفع این مشکل امیدواریم لایحه ای که دولت به مجلس ارائه داده مراحل قانونی خود را به خوبی طی کند تا بتوانیم از منابع صندوق توسعه ملی به صورت ریالی و با کارمزد چهار درصد برای در اختیار قرار دادن جوانان استفاده کنیم.

«محمدمهدی مفتح» نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: مشکل بیکاری در تویسرکان به شکل حادتر نسبت به دیگر نقاط کشور است.

وی اظهار کرد: از این رو به دنبال آن هستیم تا از زمینه های گوناگون برای رفع معضل بیکاری در شهرستان، استفاده کنیم که یک نمونه آن حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی افزود: توسعه و تقویت این واحدهای تولیدی را می توان با بهره مندی از تسهیلات صندوق کارآفرینان کشور فراهم ساخت تا از این ظرفیت برای توسعه و افزایش اشتغال جوانان در تویسرکان بیشتر استفاده برد.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان