آخرین اخبار

15. دى 1395 - 7:09   |   کد مطلب: 26003
در حالی که برخی از اصلاح طلبان سخنان اخیر آیت الله لاریجانی رییس دستگاه قضا را مرتبط با دولت روحانی نمی دانند و سخنان دولت و لاریجانی بده بِستان های سیاسی انتخاباتی می دانند، که برخی دیگر از آنان معتقد هستند، بابک زنجانی مصیب های بسیار برای کشور به بار آورده و قوه قضاییه تذکر خوبی داده است.

به گزارش خبرنگار رودآور، در روزهای اخیر دولت حرف هایی درباره فساد مالی و مواردی از این دست به میان آورده است که به گفته سیاسیون آب ریختن به آسیاب دشمن است.

یکی از این نمونه ها، سخنان حسن روحانی در پخش زنده تلویزیونی بود، سخنانی که روز بعد با واکنش آیت الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه روبرو شد و وی در جلسه مسئولان عالی قضایی عنوان کرد: «که نمی خواستیم حاشیه های پرونده بابک زنجانی را باز کنیم و اولین کار بازگرداندن پول مردم بود؛ حالا می فرمایید پشت پرده ها را دنبال کنیم؛ حرفی نداریم؛ تمام کسانیکه ایشان در همین رابطه گفته است احضار می کنیم و اگر لازم شد بازداشت می کنیم تا معلوم شود قضیه چه بوده است.»

در این باره برای روشن شدن ماجرا و چرایی بیان این گونه موارد نظر نمایندگان مختلف مجلس را جویا شدیم.

منظور لاریجانی روحانی نبوده است!

«علی‌رضا هاشم‌زایی» عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس و از فعالان اصلاح طلب در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: آقای لاریجانی نگفته اند که کدام رییس جمهور!  و اما اگر آقای روحانی منظور حرف های آقای لاریجانی بوده، آن هم که آقای روحانی جواب داده است، امروز روحانی صحبت کرده که هزینه های ما مشخص است.

ستاد روحانی برای پوستر هم پول نداشت

وی اظهار کرد: من در ستاد روحانی مشاوره دهنده بودم و تا آن جایی که می دانم برای پوستر هم پول نداشتند حالا چگونه و از کجا زنجانی پول گرفته اند؟

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس افزود: لاریجانی هم به نظرم نگفت روحانی مورد نظرش بوده است! انتخابات 10 تا کاندیدا داشته است بروند تحقیق کنند ببینند کدام دوره بوده است این دوره بوده یا دوره های قبل! و من استنباط نمی کنم که به طور حتم منظورشان روحانی بوده است.

عهد دقیانوس نیست، مشخص می شود که زنجانی به چه کسانی کمک کرده است!

هاشم زایی عنوان کرد: این داستان کش پیدا می کند و در نهایت مشخص می شود که اگر زنجانی میلیاردها تومان در انتخابات ها هزینه کرده، برای چه کسانی بوده است چرا که الان، زمان دو هزار سال پیش و عهد دقیانوس که نیست همه مسائل هوشمند بوده و مشخص است این پول به چه حسابی آمده و به چه حسابی رفته است و به طور قطع پیگیری می شود.

سخنان دولت و لاریجانی بده بِستان های سیاسی نزدیک انتخابات است!/جدی نگیرید

وی تصریح کرد: مسئله آن است که تا پایان سال از این بحث ها و تا انتخابات زیاد است یکسری مخالفت ها سیاسی است و یکسری حرف ها هم جنبه سیاسی دارد که ما همیشه در دوران انتخابات ها این مسائل را دیدیم خیلی جدی نگیرید واین گونه مسائل قاعدتاً یکسری بده بستان های سیاسی است!

بابک زنجانی مصیب های بسیار برای کشور به بار آورده/ قوه قضاییه تذکر خوبی داده است

به گزارش رودآور، سخنان این فعال اصلاح طلب در حالی است که عضو دیگر کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس نظری ناهمسو با وی دارد به گونه ای که میرزایی نکو گفته است که باید تمامی مسائل گفته شده برای مردم شفاف سازی شود.

«قاسم میرزایی نکو» در این باره به خبرنگار رودآور، گفت: خوب است همه مسائل شفاف شود و هرکسی هر ادعایی دارد و مطلبی را بیان می کند، مستندات خود را هم بیاورد، به هر حال موضوع بابک زنجانی در کشور مصیبت های بسیاری را به بار آورده است و دو نیم میلیارد یورو بالاخره رقم کمی نبوده است.

وی اظهار کرد: اینکه پول را به چه مجموعه ای داده و به چه کسی کمک کرده بهتر است روشن شود و اگر  در واقعیت این پول ها پرداخت شده است، باید برخورد لازم را انجام دهند.

منابع رسمی اطلاعات شفاف و درست و حسابی به مردم بدهند

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس افزود: به نظر من رییس قوه قضائیه تذکر خیلی خوبی هم داده است که مسائل روشن و بیان شود و مردم هم به طور یقین متوجه می شوند چه ما بگوییم و چه نگوییم، ولی چه خوب است که منابع رسمی اطلاعات شفاف و درست و حسابی به مردم بدهند.

با توجه به سخنان متناقض برخی از اعضای فراکسیون امید مجلس به سراغ نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس هم رفتیم تا نظر عضو فراکسیون دیگر مجلس و از اعضای اصول گرا، را هم جویا شویم.

در وسط حلقه ای آتش در منطقه هستیم/ برون رفت از رکود اقتصادی نداشتیم

«حجت‌الاسلام احمد سالک» نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: شرایط کشور ما به چند دلیل حساس است از یک نگاه اطراف کشور ما، کشورهایی همچون سوریه، عراق، پاکستان و ترکیه در حلقه ای از آتش هستند و ما وسط این حلقه آتش در کمال امنیت و آرامش زندگی می کنیم، از طرف یگر وضع رکود اقتصادی نتوانسته معیشت مردم را حل کند، یعنی برون رفت از رکود اقتصادی نداشتیم.

وی اظهار کرد: مسئله اصلی آن است که مردم ما بسیار نجیب و مطیع ولایت هستند و اگر این خصوصیت را نداشتند ده ها بار حرکت های مختلفی انجام می دادند ولی امیدوار هستند که مدیریت بسیار پر قدرت مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای مسائل به خوبی به سرانجام برساند.

مردم درگیری لفظی مسئولان ارشد کشوری را نمی پذیرند/برخی دولتی ها سوژه به دست دشمن می دهند

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: در چنین شرایطی کشور نیازمند آرامش و آسایش است و هر حرکتی که این آرامش و آسایش را به هم بزند مورد پذیرش مردم نیست و اگر این موضوع در رأس باشد برای مردم قابل قبول نیست و نمی پذیرند که درگیری ولو لفظی بین رییس جمهور و رییس قوه قضاییه باشد، یا اینکه در مجلس وزیر نفت اعلام کند من وزیر نفت هستم  و آقای نعمت زاده کاره ای نیست!

حجت اسلام سالک تصریح کرد: اینکه یک وزیر از رسانه ملی و از بلندگوی مجلس این حرف ها را می زند برای کشور مفید نیست و سوژه به دست دشمن می دهد و باید به این گونه موارد دقت داشت چرا که مورد قبول مردم نیست.

حقایق باید گفته شود تا نسل آینده ما را محاکمه نکنند/در حین بیان واقعیت سوژه به دست دشمن ندهیم

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد: با این وجود واقعیت هایی هم هست که اگر این واقعیت ها پنهان بماند و به تاریخ سپرده و بعدها گفته شود، ممکن است مورد اعتراض نسل آینده قرار بگیرید و آنان بگویند که اگر این چنین مسائلی پشت پرده بود چرا سکوت کردید یعنی نسل آینده نسل فعلی را به دلیل عدم بیان حقایق محاکمه کنند، ولی در اینجا گوینده در هر جایگاهی باید به نحوی این مسائل را مطرح کند که اولاً در گفتمان ها سوژه به دست دشمنان ندهد و ثانیاً موجب برهم خوردن آرامش و و روحیات جامعه نباشد در این عین حال هم باید آن واقعیت را بیان کند.

روحانی در پخش زنده تلویزیونی سخنان کنایه آمیز زد، سخنانی که چند دستگاه را نشانه گرفت

حجت الاسلام سالک افزود: ولی ما شاهد هستیم که چند شب پیش آقای روحانی در پخش زنده تلویزیونی حالا به شوخی یا جدی بعضی مسائل را عنوان کرد، یک بخشی از آن به شهرداری تهران می خورد، بخشی دیگر به رییس قوه قضائیه، و بخشی دیگر به منتقدین حقوق های نجومی! در این جا آدم هم می تواند به گونه ای موضوعات را بگوید که مقصود خودش را برساند و هم می تواند به صورت کنایه بگوید.

برای بیان گفتمان ها واقعیت ها بیان شود تا دردسر ایجاد نشود

وی تأکید کرد: آنچه که ما دنبال آن هستیم وحدت و اتحاد مورد نظر ولایت نباید شکسته شود اما این موضوع به آن معنا نیست که ما به طور مثال درباره مسائل مهم کشور در موضوع فتنه 88 سکوت کنیم و آن فجایع را نادیده بگیریم، اگر بخواهیم 9 دی را توضیح دهیم باید تمام واقعیت ها را هم بگوییم که چه کسانی فتنه را به وجود آوردند و سران فتنه بودند، این موارد را باید گفت یعنی در حقیقت بصیرت افزایی و رشد بیداری جامعه یک مسئولیت مهم است و در این گفتمان ها مهم است که چگونه مطالب مطرح شود که واقعیت ها را برساند و ایجاد دردسر نکند.

پرونده یک هزار میلیاردی ارتباطی با رییس دستگاه قضا ندارد

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: آقای لاریجانی هم نمی خواست وارداین ماجرا شود، همان یک هزار میلیاردی را هم که آقای صادقی در مجلس مطرح کرد ما خودمان به قوه قضائیه رفتیم و در آن جا پرونده را هم دیدیم و مشخص شد که ارتباطی با آقای لاریجانی نداشته است.

با تهمت زدن به دستگاه قضا، کل نظام را زیر سوال می برند

حجت الاسلام سالک گفت: اما تهمت زدن به رییس قوه قضائیه بسیار مسئله بدی است چرا که وی حکم می دهد و بر اساس عدالت رفتار می کند و اینکه بیایند به او تهمت بزنند قابل گذشت نیست و مسائل باید روشن شود، آقای صادقی بعد از آنکه سه نفر در بازرسی حرف های نادرستی زدند اشتباه کرد و آمد و آن حرف ها را مطرح کرد و بعد سایت های دنیا آن یک حرف را عَلم کردند که آقا ببنید رییس قوه قضائیه هم اینقدر برداشته و رفته است این خیلی بد است، کل نظام را زیر سوال می برد و درباره این گونه برخوردها گذشت نمی توان کرد.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان