آخرین اخبار

16. دى 1395 - 20:10   |   کد مطلب: 26042
کارگردان نمایش «خط سوم» گفت: نمایش «خط سوم» به کارگردانی فواد ابراهیمیان از 20 دی ماه به مدت 10 روز در همدان به روی صحنه می‌رود.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، نمایش «خط سوم» کاری از گروه نمایشی «صورتک» به نویسندگی و کارگردانی «فواد ابراهیمیان» از 20 تا 30 دی ماه هر روز از ساعت 16:45 در محل سالن اصلی مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی به روی صحنه خواهد رفت.

نخستین نمایشی که پس از بیست و سومین دوره جشنواره تئاتر و کودک و نوجوان در همدان به روی صحنه خواهد رفت، نمایشی است با عنوان «خط سوم» که به بیان گوشه‌ای از دلاوری‌های عملیات‌های کربلای 4 و 5 جنگ تحمیلی می‌پردازد.

در همین رابطه کارگردان نمایش «خط سوم» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: متن نمایشنامه این کار بازگویی حوادث عملیات‌های کربلای 4 و 5 است که با همکاری سازمان بسیج هنرمندان و انجمن نمایشی استان همدان ساخته شده که امیدواریم مورد استقبال علاقمندان قرار گیرد.

فواد ابراهیمیان بیان کرد: با توجه به اینکه 19 دی ماه سالروز عملیات کربلای 5 است، قصد داریم که نخستین اجرا به عنوان افتتاحیه این نمایش به روی صحنه رود.

وی به بیان داستان این نمایش و اینکه این نمایش‌ها در چهار بخش اجرا می‌شود، افزود: این نمایش به داستان خانواده‌هایی می‌پردازد که پیکر فرزندان آن‌ها که همگی نشانه‌ای روی بازوی خود دارند، مفقودالاثر هستند.

کارگردان نمایش «خط سوم» ادامه داد: پس از مد‌ت‌ها یکی از پیکرهای مفقودالاثر به وطن بازمی‌گردد، که نشانی روی بازوی خود دارد، و همه این خانواده‌ها هم فکر می‌کنند که این پیکر فرزند آنهاست و در نهایت این شهید باعث آرامش همه اعضای این خانواده‌ها می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه برای این نمایش حدود یک ماه و نیم تمرین داشتیم، افزود: در این نمایش بازیگرانی همچون مرتضی تحصیلی، مرضیه درخشان‌نیا، محمود غفاری، مهدی کوثری، سجاد کرمی، وحیدنظری، فواد ابراهیمیان، نیما قیاسوند، مریم خمیسی، خاطره کشوری، مریم عبدی، آیدا فتحی و سمیرا آذرنیا به ایفای نقش خواهند پرداخت.

مسوول انجمن نمایش سازمان بسیج هنرمندان همدان اضافه کرد: در این کار حامد بابایی(مشاور کارگردان)، مهدی کوثری (دستیار کارگردان)، محمدامین مرادی (مدیر صحنه) و امیر پرژاد به عنوان بخش موسیقی نمایش با مجموعه همکاری دارند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان