آخرین اخبار

23. دى 1395 - 22:22   |   کد مطلب: 26164
رئيس اتاق اصناف استان همدان گفت: هم‌اکنون صنف قصابان همدان گوشت كشتار شده در كشتارگاه همدان را توزيع می‌کنند و گوشت توزيعي از واردات ديگر کشورها نيست.

به گزارش رودآور؛ حمیدرضا فرسایی‌وحید امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه موضوعی مبنی بر توزیع گوشت کیلویی 31 هزار تومان در شهر مطرح‌ شده تا تنظیم بازار گوشت قرمز انجام شود، اظهار کرد: قیمت گوشت قرمز تحت تأثیر صادرات دام به استان‌های دیگر و کشورهای عربی است.

وی با اشاره به اینکه قیمت گوشت بین 46 تا 48 هزار تومان در نوسان است، ادامه داد: باید موضوع توزیع گوشت از سوی جهاد کشاورزی صورت گیرد تا تعادل ایجاد شود.

رئیس اتاق اصناف استان همدان با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای بین اتحادیه دامداران و اتحادیه قصاب تنظیم‌ شده و آماده امضاست، افزود: در صورت امضا این تفاهم‌نامه بخشی از هزینه‌هایی که متواتر بوده کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه با تفاهم‌نامه بین اتحادیه دامداران و اتحادیه صنف قصابان می‌تواند دو اتحادیه را به هم‌ نزدیک کرده و در کاهش قیمت گوشت داشته باشد، بیان کرد: موضوعی که قیمت گوشت را بسیار مورد تأثیر قرار داده مسئله صادرات دام زنده است.

فرسایی‌وحید با اشاره به اینکه اتحادیه قصابان از ساعت 5 صبح به میدان دام رفته و دام را خریداری می‌کنند، افزود: تفاهم‌نامه بین اتحادیه دامداران و اتحادیه قصابان برای این است که اتحادیه دامداران دام زنده مصرفی شهر همدان را تأمین کند.

وی ادامه داد: اتحادیه دامداران بر اساس این تفاهم‌نامه موظف می‌شود که بین 400 تا 500 گوسفند و 40 گاو را برای همدان تأمین کرده تا دیگر مشکل کمبود دام در شهرستان همدان وجود نداشته باشد.

رئیس اتاق اصناف استان همدان با بیان اینکه موضوعی در مورد واردات گوشت خارجی شنیده‌ام، ادامه داد: هم‌اکنون صنف قصابان همدان دام کشتار شده در کشتارگاه همدان را توزیع می‌کنند و گوشت توزیعی از واردات دیگر کشورها نیست.

وی با اشاره به اینکه در قوانین کسب‌ و کار و تجارت منعی برای خروج دام زنده وجود ندارد، تصریح کرد: در صورتی‌ که از خروج دام زنده از استان همدان جلوگیری شود، استان‌های دیگر نیز این کار را انجام داده و تنظیم بازار در بحث گوشت را نخواهیم داشت.

فرسایی‌وحید تأکید بر اینکه ابتدا باید گوشت قرمز مورد نیاز استان کشتار شده و سپس مازاد آن به خارج از استان صادر شود، افزود: نباید نیاز استان صادر شود به‌ نحوی‌ که استان با مشکل تأمین گوشت مواجه شود.

وی با اشاره به اینکه وظیفه اصناف تولید و تأمین نیست بلکه وظیفه توزیعی بر عهده اصناف است، ادامه داد: هرچه محصول ارزان‌تر باشد، اصناف بهتر فروش داشته و از طرفی قدرت خرید مردم بهتر می‌شود.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان