آخرین اخبار

26. دى 1395 - 21:00   |   کد مطلب: 26215
رئیس جمعیت هلال احمر همدان با بیان اینکه سواد امداد و نجات در کشور ما هشت یا 9 است، گفت: بعد از بررسي سه موضوع کمک مالی، اهدای وقت برای کمک به دیگران و کمک به غریبه‌ها در جهان، ایران رتبه 12 در سال 2012 را به دست آورد اما در سال 2016 به رتبه 45 رسید و افت کرد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، بهروز کارخانه امشب در اجلاس ماهانه اتاق اصناف همدان با بیان اینکه جمعیت هلال احمر سازمان و اداره کل نیست بلکه از مردم تشکیل شده است، اظهار کرد: بنیانگذار جمعیت هلال احمر یک تاجر و بازرگان بود و این باعث می‌شود که حضور در جمع این انسان‌ها افتخار باشد.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر سه کار را انجام می‌دهد، افزود: اولین حوزه کاری ما برای جوانان کمتر از 29 سال اختصاص دارد و پس از آن افراد به دو دسته داوطلبان و امدادگران داوطلب تقسیم می‌شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به اینکه این افراد حقوقی دریافت نمی‌کنند و هزینه ناچیزی برای ایاب و ذهاب دریافت می‎کند، تصریح کرد: طبق وظیفه‌ای که بر عهده ما گذاشته شده باید به مردم امداد و نجات بیاموزیم.

وی با بیان اینکه سواد امداد و نجات در کشور ما هشت یا 9 است، ادامه داد: نیاز به دانستن مسائل خیلی پیچیده نیست بلکه کافی است اقداماتی چون رفتار با زخم، سوختگی یا ماندن در برف را بدانیم و در سفر تجهیزات اولیه را به همراه داشته باشیم.

کارخانه‌ای با اشاره به اینکه از طریق جمعیت هلال احمر سخنان ساده را بیاموزیم، خاطرنشان کرد: کمک کردن بسیار مهم است و نیاز نیست یک فرد برجسته و صاحب منصب آن را مطرح کند.

وی با بیان اینکه در سال 2012 در 144 کشور سه موضوع را بررسی کردند، گفت: کمک مالی به افراد دیگر، اهدای وقت برای کمک به دیگران و کمک به غریبه‌ها بررسی شد که ایران دارای رتبه 12 در سال 2012 بود اما در سال 2016 به 45 رسید و افت کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به اینکه چرایی این افت را باید بررسی کرد، اظهار کرد: رتبه اول مربوط به میانمار است و کشور عراق نیز رتبه بالاتری نسبت به ما دارد.

وی با بیان اینکه جهان در حال تغییر است و باید به آن ورود کرد، اظهار کرد: باید به سمت جذب گردشگر برویم زیرا اگر 10 درصد گردشگر دنیا را جذب کنیم نیاز به نفت نخواهیم داشت.

کارخانه‌ای با بیان اینکه با دنیا باید تعامل داشته باشیم، ادامه داد: باید به دنبال نگاهی باشیم که با دنیا تعامل کند، زیرا اگر تعاملات تجاری و اقتصادی برقرار شود، ضمن آنکه فرهنگ و اخلاق خود را نیز حفظ کنیم، پیشرفت حاصل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ارتباطات دنیا بر اساس برد - برد است، تصریح کرد: تمام دنیا بر اساس منافع خود با دیگر کشورها ارتباط برقرار می‌کند و خرید ایرباس نیز دریچه‌ای به روی جهان بود.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان